Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Meer succes met een online marketing plan

Meer succes met een online marketing plan

Bij Webstijl houden we ons iedere dag bezig met het vergroten van online rendement. Een strategisch online marketing plan zorgt dat we samen met u de doelstellingen bepalen en een plan uitstippelen om deze te behalen. Hoe ziet een online marketing plan van Webstijl er uit?

 

Online marketing plan; De basis voor online succes!

De basis van ons unieke concept Full service Flex lease is een online marketing plan. Wij merken dat veel ondernemingen talloze goede ideeën en plannen hebben. Maar al te vaak worden deze niet vertaald naar concrete doelstellingen. Laat staan naar online activiteiten. Is dit ook bij u het geval? Begrijpelijk, want online marketing kost veel tijd, energie en kennis. Toch is het zonde, want met een goed doordacht plan kunt u uw onderneming laten groeien en bloeien.

 

Een onafhankelijke en neutrale blik

Om het strategische deel van marketing op orde te krijgen, is het goed om een onafhankelijke derde hier naar te laten kijken. Waarom? Omdat deze persoon of partij:

  • Met afstand naar uw organisatie, de producten of diensten en de markt kan kijken;
  • Een kritische blik heeft en niet schroomt dit te uiten;
  • Visionair is en dus het complete proces meeneemt;
  • Onbevooroordeeld en niet emotioneel betrokken is, het is dan makkelijker om keuzes te maken;
  • Enkel en alleen bezig is met de strategie en zich niet laat afleiden door de waan van de dag.

 

Een online marketing plan geeft het antwoord op vele vragen

Webstijl duikt voor een online marketing plan de markt in. In welke markt beweegt u zich, welke ontwikkelingen spelen er en waar liggen de kansen? Waar heeft uw potentiele klant behoefte concreet behoefte aan?

De online marketing specialisten geven antwoord op veel vragen. U krijgt inzicht en overzicht. Op deze manier wordt het makkelijker om bepaalde strategische keuzes te maken en concrete online activiteiten op te tuigen.

 

Wat vinden we terug in een online marketing plan?

Wat kunt u terugvinden in het online marketing plan? Dit is een aantal onderdelen die aan bod komt:

  • USP’s en waardepropositie (unique value proposition)
  • Overzicht van de dienstverlening en producten
  • Globale analyse van de markt (wie zijn de concurrenten)
  • Doelgroepomschrijving + persona’s van de doelgroep
  • Beschrijving van de huidige online- & offline marketing activiteiten
  • Onderzoek traffickanalen (welk kanaal past het beste bij uw onderneming en levert het meeste op – inclusief verwachte kosten en rendement)

De grondige analyse maakt duidelijk welke traffic kanalen het meest geschikt zijn. Omdat we ook helder in kaart brengen wat het verwachte resultaat is is het mogelijk om heel gerichte campagnes op te zetten.

U zet namelijk alleen die kanalen in waarvan nu bekend is dat ze interessant zijn. Op basis van ons advies wordt een planning gemaakt. Deze is uiteraard ook opgenomen in het online marketing plan.

 

Welke online marketing kanalen kan ik allemaal inzetten?

Wilt u meer weten over kanalen die u zou kunnen inzetten voor uw online marketing? Klik op de link voor meer info:

Hulp nodig? Online marketing is een strategisch schaakspel. Het is fijn om dan een coach te hebben. Iemand die u vertelt wat u goed doet, maar ook wat beter kan. Die u helpt focus te houden en die samen met u werkt aan lange termijn doelen.

Webstijl is graag uw coach. Wij staan klaar met handdoek, water, kritische blik en schouderklopjes. Bel ons gerust voor een eerste peptalk!

 

facebook share

Lees verder op Forwardmarketing.nl

Webstijl is nu Forward Marketing

Meer lezen over SEO, SEA, Social Media, conversie, leads en webdesign?

Bekijk forwardmarketing.nl

Left Menu Icon