Social media uitbesteden
Zou dat niet fantastisch zijn?
Een aantal goed lopende social media accounts. Veel volgers. Veel interactie met potentiële nieuwe klanten en kanalen waar ook daadwerkelijk conversies uitkomen.
Jullie berichten die gedeeld worden door anderen, zodat jullie content zich automatisch als een olievlek over het wereldwijde web verspreid en daarmee ook in de tijdlijn van anderen verschijnt.
Top, niet waar?
Helaas is jullie huidige situatie nu als volgt:
❌ Jullie posten af en toe eens wat, maar de echte structuur ontbreekt
❌ Er is geen echte social media strategie aanwezig
❌ Het ontbreekt aan tijd en kennis om hier eens goed naar te kijken
Jullie zien het potentieel van social media en jullie zien de concurrenten steeds nieuwe interessante dingen delen via hun social media accounts.
“Been there. Done that!”
Tijd om hier verandering in te gaan brengen.
“Wat zij kunnen op social media, kunnen jullie ook en zelfs een stap harder”.
Je bent op de juiste plek aanbeland. Hoog tijd om die social media accounts nieuw leven in te blazen.
In dit artikel gaan we je alles vertellen over:
- Hoe we je helpen de volgende stap te zetten met Facebook
- Welke stappen nodig zijn voor het opzetten van LinkedIN (erg interessant voor B2B!)
Door opvallende content te plaatsen op het juiste moment voor de juiste doelgroep kunt u een grote groep potentiële klanten bereiken.
Webstijl is continu op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in het social media landschap.
Maak een afspraak
Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van social media?
- Uitbesteden = Tijd over voor meer belangrijke zaken!
- Een weergaloze presentatie van jouw bedrijf via de socials
- Specialisten plannen content voor je in. Je hoeft het niet meer zelf bij te houden.
- Potentiële nieuwe klanten zien jouw bedrijfsnaam consistent voorbij komen online, waardoor je autoriteitswaarde stijgt
Wat zijn de kosten van het uitbesteden van social media?
Bepaal van tevoren goed je doelstellingen. Als je die helder voor ogen hebt, dan kun daarna de kosten die je maakt voor het uitbesteden van je social media activiteiten, afzetten tegen de resultaten die het je oplevert.
- Naamsbekendheid en online zichtbaarheid zijn twee factoren die makkelijker te realiseren zijn, dan leads en sales. Betekent niet dat leads en sales heel goed te realiseren zijn, maar daarvoor heb je een goede social media strategie nodig.
Let goed op de volgende zaken als je de kosten van het uitbesteden van social media hebt ontvangen en deze wilt beoordelen:
- Betaal je meer en krijg je daardoor meer nieuwe klanten? Simpel. Gelijk doen!
- Jouw eigen tijd is ook een hoop waard. Je spaart dus een hoop geld uit, als je door het uitbesteden zelf andere keuzes kunt maken voor je bedrijf.
- Vragen bureau’s een laag tarief, verwacht dan ook geen gouden bergen. Er zijn veel tools waarmee bedrijven processen kunnen automatiseren en dat gaat ook nog wel eens ten koste van de kwaliteit van de social media berichten.
- Zoek een partij die precies weet wat er voor nodig is om de betrokkenheid / engagement van je volgers te verhogen. Als een bedrijf dit goed kan, dan zullen je berichten ook meer mensen bereiken en zul je dus automatisch ook bij potentiële nieuwe klanten op de radar verschijnen.
Wat bieden we jou op social media vlak?
- Content plan / social media kalender: Consistent waarde leveren op social media kan alleen als je dit goed plant. Maandelijks content inplannen is daarom essentieel.
- Creatie van social media posts: Als je een bericht plaatst, dan wil je een betrokken doelgroep activeren. Doe je dit niet, dan verdwijnen je berichten in niemandsland en bereik je vrijwel niemand.
- Opzetten en inrichten van bedrijfsaccounts binnen de social media kanalen
- Facebook stories / Instagram stories: Laat zien wat je doet als bedrijf. Geef mensen een kijkje achter de schermen. Dat is precies de reden waarom jij andere personen of bedrijven volgt via social media.
- Webcare: Vragen van de klanten afvangen via social media en deze vragen meenemen om nieuwe content voor te creëren.
- Monitoren van alle social media resultaten: Het inzichtelijk maken van alle cijfers en data die voortkomen uit de social media kanalen.