Adverteren in Google uitbesteden aan specialisten
Het is heel begrijpelijk dat je als bedrijf twijfelt over het maken van deze keuze. Je wilt als bedrijf namelijk snel groeien en tegelijkertijd wil je die groei realiseren door zo min mogelijk kosten te maken via de hulp van externe bedrijven.
Je wilt de controle behouden. Toch is het uitbesteden van een kanaal waar je zelf twijfels bij hebt een juiste keuze.
Stel jezelf de volgende vraag:
‘Als jouw management je nu zou vragen hoeveel de advertenties in Google het bedrijf opleveren, kun je hier dan een sterk en goed onderbouwd antwoord op geven?’
Als het antwoord ja is, dan heb je dit artikel niet nodig om te lezen. Als het antwoord ‘mwah’ is of nee, dan is het logisch dat je opzoekt bent naar iemand die je kan helpen bij het maken van de juiste keuzes binnen het adverteren binnen Google.
Of je nu wel of niet tevreden bent over je prestaties binnen Google Ads, in dit artikel gaan we je een aantal tips geven waarmee jouw reputatie als online marketeer of als bedrijf intact blijft.
Kies de juiste Google Ads specialist om je te begeleiden
Je wilt groei realiseren door SEA (Google advertenties) in te zetten. Als je de Google advertenties wilt laten opzetten door een ander, dan wil je maar 1 ding en dat is dat die ervaren partij zorgt voor meer omzet en meer klanten die gerealiseerd worden via de advertenties in Google.
- Belangrijk dat je een partij vindt die ervaring heeft met Google advertenties binnen de sectoren waar jij je in bevindt
- Zorg dat de partij waarmee je gaat samenwerken ook de ervaring heeft met bedrijven die even groot of groter zijn dan jouw bedrijf. Het scheelt nogal of iemand advertenties maakt voor start-ups of voor gevestigde bedrijven
- Kunnen de bureau’s die je benaderd alle tijd vrij maken voor jouw bedrijf om je omzetten en klanten aantallen naar het volgende niveau te tillen?
Belangrijk dat jouw proces parallel loopt aan het proces van je Google Ads partner
Het is erg belangrijk dat het proces en de strategieën die worden uitgevoerd door je samenwerkingspartner overeenkomen met hoe jij het ideale plaatje voor je ziet.
- De manier van rapporteren
- De strategische benadering om succes te behalen
- De manier van communiceren
moeten allemaal in lijn liggen met wat jij als bedrijf prettig vindt en graag wilt horen.
Zorg dat je, je verwachtingen scherp stelt
Voordat je, je advertenties uitbesteedt aan experts is het belangrijk dat je, je verwachtingen vroegtijdig kenbaar maakt. Ben je vaag in het begin met je doelstellingen, dan kun je halverwege het proces nooit met zekerheid zeggen of je met elkaar lekker op weg bent.
Campagnedoelen opstellen is daarom een must. Maak je doelstellingen meetbaar en tijdsgebonden.
Waarom SEA uitbesteden?
Google Ads (voorheen Google Adwords) is het advertentieprogramma van Google. Bedrijven kunnen hier advertenties plaatsen en campagnes draaien, om zo de doelgroep te bereiken en te laten converteren. Google geeft de advertenties boven de organische (gratis) zoekresultaten weer. Doordat de advertenties steeds meer op de organische zoekresultaten (gaan) lijken, groeide het aantal mensen dat op Google Ads advertenties klikt de afgelopen jaren aanzienlijk.
SEA is erg veelzijdig. Zo kan Google uw advertenties weergeven in Google Zoeken, op populaire websites, in Google Shopping, in Google Maps en ga zo maar door. Daarnaast kunt u SEA inzetten voor verschillende doeleinden, denk aan het genereren van:
- Naamsbekendheid
- Leads
- Conversies
Het grote voordeel van online adverteren, is dat het gelijk meetbaar is. Als beheerder zie je direct hoe vaak de advertentie getoond en aangeklikt wordt, evenals hoe vaak het tot een conversie of verkoop leidt. Dit heeft als grote voordeel dat het gelijk inzichtelijk is hoeveel elke uitgegeven Euro vervolgens weer oplevert. Door continu bij te sturen en te optimaliseren, is SEA al vaak heel effectief en efficiënt gebleken. SEA uitbesteden heeft als voordeel dat een ervaren marketeer er bovenop zit, wat in de regel meer conversies tegen een lagere prijs oplevert.
Maak een afspraak