Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Online review templates voor lokale bedrijven!

Online review templates voor lokale bedrijven!

Dat je hier nu bent aanbeland, betekent dat je waarde hecht aan het ontvangen van online reviews. Sterker nog. Je wilt gewoon weten hoe je in veelvoud nieuwe reviews kunt verzamelen voor je eigen bedrijf. De volgende vraag is dan natuurlijk; “Hoe vraag ik mijn klanten om reviews per email?” 

Het leuke daarvan is, is dat je, je klanten niet vraagt om reviews, maar je vraagt ze om feedback. De beste reputatie management tools doen namelijk precies hetzelfde. Ze vragen eerst om feedback, om deze feedback vervolgens om te zetten in een review.

Tijd voor de templates. Dat is tenslotte waar je hiervoor bent gekomen. Om je een klein beetje context te geven zullen we per template aangeven wanneer je welk template kunt gebruiken voor maximale respons / effectiviteit.

Hierbij maken we onderscheid tussen:

  • Klanten die een tijdje terug voor het laatst een product bij je afnamen
  • Klanten die je vorige week voor het laatst hielp.
  • Klanten die in de food, hotel, restaurants, cafés sector actief zijn
  • Klanten die een service of dienst bij je hebben afgenomen
  • Klanten die onlangs in de medische sector zijn geholpen

 

Online reviews; Templates voor lokale bedrijven!

1. Review template: Bezoek van de klant was meer dan 2 weken geleden.

 

Hoi. [Voornaam van de klant],

Dit is [Uw naam], [Uw functieomschrijving] bij [Uw bedrijfsnaam].

Een tijdje geleden bezocht u ons bij [Uw Bedrijfsnaam]. Bedankt dat u voor ons heeft gekozen. Ik hoop echt dat alles wat u in gedachte had bij ons hebt kunnen verwezenlijken.

Uw feedback is echt waardevol voor ons, dus of u nu een fantastische of mindere ervaring had, we willen het graag horen.

Overweegt u alstublieft even de tijd te nemen om uw feedback achter te laten op [Uw bedrijfsnaam] via de onderstaande link.

[LINK NAAR REVIEW OMGEVING]

Bedankt,

Uw naam.

 

2. Review template: Bezoek van de klant was zeer recent (lees: maximaal 2 weken geleden)

Hoi. [Voornaam van de klant],

We hopen dat u ons onlangs met veel plezier heeft bezocht bij [Uw Bedrijfsnaam].

Terwijl uw ervaring nog vers in het geheugen ligt, zouden we het zeer op prijs stellen als u ons een moment zou kunnen laten weten wat u ervan vond door op de onderstaande link te klikken.

[LINK NAAR REVIEW OMGEVING]

We proberen altijd het juiste te doen voor onze klanten, en als we weten hoe we presteren, kunnen we ons continue blijven verbeteren.

Bedankt,

Uw naam.

3. Review template voor hotels, restaurants, bars, cafés en cafés

Hoi. [Voornaam van de klant],

Ik hoop dat het goed met je gaat. Dit is [Uw naam] van [Uw bedrijfsnaam], het [bedrijfstype] dat u onlangs hebt bezocht.

Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat alles perfect was voor uw [Verblijf], dus ik neem gewoon contact op om te zien of u het niet erg vindt om ons de feedback te geven over hoe we het gedaan hebben.

Klik op onderstaande link om ons te laten weten wat u van [Verblijf] vond.

[LINK NAAR REVIEW OMGEVING]

Bedankt, en ik hoop dat we u snel weer zien bij [Uw bedrijfsnaam]

Uw naam.

 

4. Review template voor bedrijven met servicegebieden

Hoi. [Voornaam van de klant],

Dit is [Uw naam] van [Bedrijfsnaam]. Het was een genoegen u en [Beschrijving van het werk] te ontmoeten. Ik hoop echt dat u tevreden bent met de resultaten.

Zoals u zich kunt voorstellen, vertrouwen bedrijven zoals die van ons op feedback om een uitstekende service te blijven leveren, dus mag ik u vragen om een minuutje te nemen om ons te laten weten hoe u onze services / diensten hebt ervaren?

Klik op onderstaande link om uw feedback achter te laten.

[LINK NAAR REVIEW OMGEVING]

Bedankt,

[Naam bedrijfseigenaar]

 

5. E-mail template voor professionals in de medische sector

Hoi. [Voornaam van de klant],

Dit is [Uw naam] op [Bedrijfsnaam]. Ik hoop dat u het niet erg vindt dat ik contact met u opneem, maar we zouden uw feedback over uw recente ervaring met [Bedrijfsnaam] zeer op prijs stellen.

Wij begrijpen het ten zeerste dat medische bezoeken gevoelig kunnen liggen, dus u hoeft niet expliciet te zijn over de reden van uw bezoek. Slechts een paar details over hoe u zich behandeld voelde en wat u dacht over algehele ervaring zou ons echt verder helpen.

Klik op de onderstaande link om uw feedback achter te laten; het zal slechts een minuut van uw tijd in beslag nemen.

[LINK NAAR REVIEW OMGEVING]

Bedankt,

Uw naam.

 

Vond je dit artikel waardevol?

  • Je zou ons hele team een groot plezier doen met het schrijven van een review via: https://g.page/webstijl/review?rc

 

Gerelateerde artikelen:

 

Vind je het interessant om meer van dit soort waardevolle praktische tips te ontvangen in de toekomst?

Sluit je dan aan bij ruim 1900 andere online marketing managers, bedrijven en andere geïnteresseerden via:

 

Stuur mij meer tips!

 

 

facebook share
Left Menu Icon