Display advertising uitbesteden
Display advertising biedt ontelbaar veel mogelijkheden, aangezien het op elke gewenste manier ingezet kan worden. Zo is het mogelijk om de plaatsingen van de advertenties zelf te bepalen: vertoningen in apps op telefoons, in video’s en op websites. Display advertising onderscheid zich van search omdat het visueel is: door middel van afbeeldingen wordt de boodschap, al dan niet in combinatie met tekst, overgebracht.
De mogelijkheden zijn eindeloos: de ads kunnen overal vertoond worden waar gebruikers komen: in apps, op websites en op sociale media. Het bereik is één van de pluspunten van Display, evenals de mogelijkheid tot targeting.
Hiermee kan aan de hand van interesselijsten, demografische gegevens, gedrag en andere gegevens, gericht geadverteerd worden om zodoende de juiste doelgroep te bereiken. Door dit te combineren bereik je een enorme groep met het bereik, maar is deze groep wel relevant voor jouw business.
De mogelijkheden van display advertising
Display biedt dus veel opties. Zoveel dat het lastig kan zijn om de juiste keuzes te maken en een optimaal ingerichte campagne te creëren: enerzijds wil je wellicht leads genereren en kijk je voornamelijk naar je kosten per verkocht product of verkregen lead, terwijl een ander doel wellicht het verkrijgen van naamsbekendheid is. In dat gevoel is het doel het bereiken van de juiste, grote doelgroep in plaats van verkopen realiseren.
Doordat de advertenties visueel zijn ingesteld en aansluiten bij de huisstijl of kenmerken van het bedrijf, herkennen mensen deze sneller dan tekstadvertenties is leent het zich uitstekend voor branding. Doordat de kosten ook relatief laag zijn (vergeleken met andere vormen van adverteren) is het bovendien nog efficiënt ook! Hetzelfde geldt voor de naamsbekendheid: voor een relatief laag bedrag kan een grote doelgroep bereikt worden.
Waarom Display uitbesteden?
Nu je dit allemaal weet vraag je je wellicht af waarom je het zou uitbesteden, zo lastig klinkt het niet. Toch heeft het uitbesteden van uw Google Display campagnevoering zeker voordelen:
- Meer tijd over voor andere activiteiten, Display wordt immers geregeld
- Experts die zorgen voor de meest efficiënte Display campagne, wat geld bespaard
- Een sparringspartner en meedenkende marketeer
Door de kennis die door de jaren heen is opgedaan bij ons team, weten wij als geen ander wat wel en niet werkt binnen Google Display: sommige plaatsingen leveren minder op dan anderen.
Ook zijn er plekken waar het bedrijf wellicht niet getoond wil worden: sites met expliciete inhoud of bepaalde onderwerpen die gevoelig kunnen liggen. Door deze plekken uit te sluiten, wordt hier geen budget aan verspilt.
Targeting en retargeting zijn daarnaast ook belangrijk: als dit niet gebeurd gaat het budget hard: als de verkeerde doelgroep bereikt wordt, gooi je het marketingbudget bij wijze van gewoon weg.
Retargeting is het tegenovergestelde: hiermee richt je je heel precies op bezoekers die al op je site zijn geweest. Door specifiek op deze doelgroep te focussen met een passende advertentie, kan maximaal resultaat behaald worden.
Wij zijn gespecialiseerd in online marketing en dus ook in Google Display. Wij kennen de kracht van display advertising en helpen jou graag datzelfde succes te bereiken. Door het bij ons uit te besteden houd je zelf de controle en heb je er als het ware een marketing team bij voor een fractie van de kosten. Benieuwd of het voor jouw bedrijf interessant is?
Google Display uitbesteden bij Webstijl
Display advertenties hebben een enorm bereik, omdat ze om één van de grootste online netwerken vertoond worden: het Google Display netwerk van Google, bestaande uit meer dan twee miljoen(!) websites. Google claimt zelfs dat 90% van het hele internet bereikt wordt door het Google Display netwerk.
Van fora, tot video sites tot bedrijfspagina’s en blogs: allemaal maken ze deel uit van het Google Display netwerk. Uw doelgroep zit er dus sowieso tussen. Zet het vandaag nog in met hulp van Webstijl!