Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

De kracht van Display Advertising

De kracht van Display Advertising

Google AdWords is niet in alle gevallen de slimste optie voor online adverteren. In sommige branches is de concurrentie erg groot, zijn de klikprijzen heel hoog en kunnen de resultaten tegenvallen. Het is soms lastig om de gewenste hoge positie te bereiken in de zoekresultaten. Wij kijken met u graag naar uw mogelijkheden voor een Google Display campagne. Met deze vorm van online adverteren genereert u niet alleen kliks, maar werkt u ook aan branding. Soms voor dezelfde prijs als Google AdWords. Dit is voor u misschien wel veel interessanter! Wilt u weten hoe Display Advertising uw bedrijf kan helpen groeien? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Contact

Wat is Google Display Advertising?

Met Google Display is het mogelijk om te adverteren op andere websites binnen het netwerk. U kunt ook kiezen voor adverteren op mobiele sites, mobiele apps en YouTube. Een groot bereik en veel interessante mogelijkheden! U kunt adverteren met tekstadvertenties, maar ook dynamische en interactieve content kan geïntegreerd worden in de campagne.

Branding, traffic én conversie

Het opzetten van een Google Display campagne kan bij verschillende marketingdoelstellingen interessant zijn. Is uw doelstelling om de naamsbekendheid een boost te geven? Een bannercampagne binnen het Google Display Netwerk een prachtig middel voor het verhogen van de brand awareness. Wilt u meer traffic naar uw website en meer kliks genereren? Ook dan is een bannercampagne een zeer effectieve manier van online adverteren.

De voordelen van bannercampagnes

Een bannercampagne binnen het Google Display Netwerk is volledig meetbaar. Ook kent deze vorm van online adverteren nog een aantal mooie voordelen:

  • De banners zijn aan te passen op individueel niveau
  • Gebruik van zowel statische als dynamische banners is mogelijk
  • Het is een prachtig middel voor het verhogen van de brand awareness
  • Specifieke targeting en retargeting mogelijk
  • Hoge mate van relevantie; u kunt inspelen op verschillende fases van de customer journey

Specifieke targeting met Google Display Advertising

display-image
Binnen de bannercampagne is het mogelijk om te targeten op bepaalde zoekwoorden en doelgroepen. Ook uitsluiting is mogelijk. Bijvoorbeeld dat bepaalde advertenties niet aan reeds bestaande klanten getoond wordt of dat u concurrerende websites uitsluit.

De juiste boodschap op het juiste moment

Ook uw doelgroep bevindt zich online en u kunt deze met bannering bereiken. Misschien wilt u de doelgroep zelfs op een specifiek moment of in een bepaalde regio bereiken. Bijvoorbeeld bij lokale diensten of in het geval van een evenement. Met Google Display Advertising is het mogelijk om heel gericht te segmenteren. Content kan aangepast worden aan profielen, maar ook aan de fase van het verkoopproces waar de klant zich in bevindt. De banner wordt op het juiste moment aan de juiste persoon getoond voor maximale effectiviteit.

Wilt u weten hoe u Display Advertising in kunt zetten?

De mogelijkheden van Display Advertising zijn zeer uitgebreid. Het is een ideaal advertentiekanaal voor zowel algemene marketingdoelstellingen als specifieke conversiedoelstellingen. De online marketing specialisten van Webstijl maken op basis van uw doelstellingen een campagne op maat. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons. Wij vertellen u graag meer en denken mee over de mogelijkheden en invulling van uw bannercampagne!

Contact opnemen

facebook share
Left Menu Icon