Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Facebook adverteren met Webstijl

Facebook adverteren met Webstijl

Webstijl helpt u grote stappen te zetten met Facebook adverteren. Bereik uw doelgroep snel, eenvoudig en doeltreffend. Facebook adverteren is een laagdrempelige manier van online adverteren.

Als u succesvol wilt zijn dan zorgt u natuurlijk voor dat mensen u leren kennen en weten te vinden. Adverteren is één van de meest succesvolle marketingtools om dit voor elkaar te krijgen. Op de zo vertrouwde offline manier: op radio, tv of in de bladen. Maar juist online is snel resultaat te behalen. Meer controle en real time bijsturing is mogelijk! Er is veel keuze als het gaat om online en social advertising. Het belang van adverteren op het web is echt al lang bewezen. Maar welke vorm levert u het meeste op?

Social vs. Google

De voordelen van social advertising t.o.v. Google Adwords zijn duidelijk. Hier heeft u in een eerder blogartikel al meer over kunnen lezen. Vandaag duiken we nog een laag dieper. Webstijl kan u helpen om met behulp van Facebook adverteren uw target doelgroep te bereiken. Voor relatief lage kosten kunt u hele specifieke doelstellingen bereiken. Waar offline adverteren vaak schieten met hagel is, kiest u met Facebook adverteren voor de krenten in de pap.

Advertentiedoelstellingen van Facebook ads

Net als bij ieder ander kanaal bepaalt u bij Facebook adverteren de doelstelling van de campagne. Wat wilt u bereiken en wat wilt u dat mensen doen bij het zien van uw advertentie? In de advertentietool van Facebook kunt u veel informatie vinden over hoe u de tool het beste kunt inzetten. Grofweg worden de advertentiedoelstellingen onderverdeeld in 3 categorieën.

  • Bekendheid: doelstellingen die interesse in bedrijf, product of dienst genereren.
  • Overweging: doelstellingen die ervoor zorgen dat mensen over je bedrijf gaan nadenken en op zoek gaan naar meer informatie.
  • Conversies: doelstellingen die mensen met interesse in je bedrijf aansporen je product of dienst te gebruiken of kopen.

Is uw doelstelling bijvoorbeeld om uw bereik te vergroten? Dan valt deze doelstelling onder de advertentiedoelstelling Bekendheid. Wilt u een xx aantal leads genereren? Bijv. e-mailadressen van mensen die interesse hebben in uw bedrijf? Deze advertentiedoelstelling valt dan onder de categorie Conversies.

Facebook is watching us

Facebook heeft sinds haar oprichting in 2004 ontzettend veel data verzameld van haar gebruikers. Hiermee heeft ze goud in handen. Waardevolle informatie van potentiele klanten voor uw bedrijf. Op basis van deze data is het mogelijk om met Facebook adverteren heel specifiek de doelgroep voor uw advertentieset te segmenteren. Facebook zorgt ervoor dat uw advertentie alleen aan deze doelgroep
getoond wordt. Spot on!

U kunt namelijk segmenteren op leeftijd, geslacht, hobby’s, geografie en interesses. U kunt zelfs uw eigen database gebruiken als basis voor de targetdoelgroep. De mensen die uw advertentie zien zijn hebben hier dus daadwerkelijk interesse in. Zo verspilt u geen kostbaar advertentiebudget!

Doelgroep onbekend?

Geen man overboord! Want door gebruik te maken van de Facebookpixel kunt u een campagne starten gericht op conversie en zo zien wie uw website bezoekt. Facebook registreert door middel van deze pixel wie op de advertentie klikt. Zo komt u te weten wie uw doelgroep is en kunt u een vervolgcampagne maken. Hierbij segmenteert u dus op mensen die een soortgelijk profiel hebben. Dit is de zogeheten ‘lookalike audience’. Een kleine, maar waardevolle investering. Want op deze manier weet u dus wel wat uw doelgroep is!

Meten, sturen en finetunen

Het meten van de ROI (Return on Investment) van Facebook adverteren is beter mogelijk dan bij adverteren in traditionele media. De kosten per klik zijn daarnaast ook nog eens vele malen lager dan bij Google Adwords. In één oogopslag krijgt u informatie over het soort en aantal likes, de reacties en de gedeelde berichten. Ook is het mogelijk om te zien welke aanvragen en sales er uit een Facebookadvertentie komt. Bijsturen doet u op basis van realtime informatie. Scoort een advertentie niet? Dan kunt u aanpassingen doen en proberen of dit het resultaat verbetert. Doet een advertentie het juist heel goed? Dan kunt u in een aantal simpele stappen het advertentiebudget verhogen. Met een aantal kliks een nog beter resultaat!

Zelf doen of uitbesteden?

Facebook heeft een uitgebreide gids met tips en stappenplan: Gids voor Facebook Ads. U kunt het uiteraard zelf proberen. Met een budget van € 100 kunt u al een leuke start maken.

Misschien een aantal open deuren, maar het gaat nog maar al te vaak fout. Gebruik in het ontwerp van uw advertentie altijd:

  • De juiste afmetingen
  • Uw logo en huisstijl kleuren
  • De juiste verhouding tekst en afbeelding
  • Overtuigende teksten

Wilt u starten met Facebook adverteren dan kunt u dit uiteraard door de online specialisten van Webstijl laten doen. Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

facebook share