e-mail marketing uitbesteden

U heeft er bewust of onbewust zeker al een aantal in uw inbox gehad: e-mails met een marketingdoel. Van bedrijven, organisaties en instellingen. Soms commercieël, soms informatief en in alle vormen, kleuren en stijlen. Al deze e-mails vallen onder e-mail marketing: ze zijn met een marketing doel gestuurd: het aanzetten tot actie! En het blijft populair: in 2018 verstuurden 3000 bedrijven e-mailmarketing mails, verdeeld over meer dan 177.000 campagnes.



E-mail marketing in diverse vormen

Er zijn veel verschillende manieren waarop e-mail gebruikt kan worden voor marketingdoeleinden. Informeren (zonder commerciële insteek), aanzetten tot actie of relatiebeheer. Van informatie over gepland onderhoud of de huidige stand van zaken, tot aanbieden en verjaardagsmails met een klein presentje. Allemaal hebben ze een functie en allemaal vereisen ze een andere aanpak.

Het belangrijkste onderscheid wordt gemaakt tussen de klassieke nieuwsbrief en zogenaamde marketing automation. De één is een ‘massamail’: dezelfde info wordt aan meerdere ontvangers verstuurd. Vaak is deze in meer of mindere mate informatief: nieuwe acties, een verbouwing van het pand. De nieuwsbrief bevat vaak updates. Marketing automation is grotendeels automatisch en bevat ook dynamische content en code. Hiermee kan inhoud worden aangepast aan de ontvanger: in plaats van ‘beste lezer’ staat er dan ‘beste Jaap’, bijvoorbeeld. Bovendien kan het nog veel geavanceerder met veranderende inhoud en ook automatische verzenddata. Zo kan je gericht productaanbiedingen opsturen, of precies op iemands verjaardag een cadeautje toesturen! Webstijl helpt daar graag mee: het is immers onze specialiteit. De e-mail marketing uitbesteden heeft bovendien voordelen: de specialisten kunnen direct aan de slag en een leercurve is niet van toepassing. Ideaal!

 

Nieuwsbrief Marketing automation

Waarom de e-mail marketing uitbesteden?

Het uitbesteden van e-mail marketing heeft meer voordelen dan het hebben van een specialist die de kneepjes kent en het niet zelf hoeven uitvoeren van de activiteiten waardoor er meer tijd is voor andere activiteiten. Ten eerste is het in veel gevallen goedkoper: enerzijds hoeft niemand in vaste dienst genomen te worden, wat arbeidskosten en andere investeringen met zich meebrengt. Anderzijds wordt er minder geld verspild aan verkeerd ingerichte campagnes en meer omzet behaald doordat de ervaringen uit het verleden hebben gezorgd voor meer inzichten in wat wel en wat niet werkt.

E-mail marketing uitbesteden biedt dus voordelen. Afhangend van de situatie is er bovendien nog veel meer mogelijk. Los van onze andere online marketing diensten, is er de mogelijkheid om binnen e-mail marketing te kiezen voor uitbesteden of ondersteuning. In het geval van uitbesteden nemen wij het volledig uit uw handen en ontzorgen wij volledig, terwijl ondersteuning ideaal is als er een marketing medewerker of team aanwezig is, die de marketing activiteiten aanstuurt. Neem vandaag dus nog contact op!

 

Contact Brochure

Webstijl concept in 45 seconden

Meer online aanvragen =
meer bezoekers + meer conversie + actieve campagne

Genereer traffic

Meer bezoekers

2035 websites
20478+ leads gegenereerd
11 jaar | 23 medewerkers
6800 Google posities

Bezoekers worden klanten

Meer conversie

Continue marketing

Actieve campagne

Meer leads met Full Service Flex

Alle componenten voor meer leads zitten standaard in ons Full Service Flex concept, maar als de omstandigheden daarom vragen zijn ze ook los af te nemen. Wij helpen uw bedrijf groeien Wij bezorgen u meer website-aanvragen met ons online-marketing totaalconcept!

Uw groeikansen analyseren Over FSFL

Verdubbel uw website-aanvragen. Gegarandeerd!

Laat een gratis internet kansen onderzoek uitvoeren

Úw internet kansen onderzocht

Start nu

Left Menu Icon