E-mail marketing uitbesteden

“Email is het enige outbound-kanaal waar consumenten bewust voor hebben gekozen. We zouden gek zijn als we het niet optimaal zouden benutten.”

“The money is in the list!”

99% van consumenten controleert hun e-mail dagelijks.

87% van B2B organisaties die e-mail gebruiken, zetten het in voor het genereren van nieuwe leads

59% van consumenten zegt dat e-mail inloed heeft op hun koopbeslissingen 

Mooie reden om hier dus met jouw bedrijf aanwezig te zijn met een waardevolle boodschap.

Met deze informatie in onze achterzak willen we eigenlijk maar 1 ding weten:

“Iedereen kan mailen, maar hoe val je op in de overvolle inbox van jouw klant?”

 

Vraag een brochure aan



active campaign drip campagne

 

 

 

 

Wat zijn de marketing doeleinden van e-mail marketing?

Er zijn meerdere manieren waarop e-mail gebruikt kan worden voor marketingdoeleinden:

  • Informeren (zonder commerciële insteek)
  • Aanzetten tot actie
  • Relatiebeheer

Van informatie over gepland onderhoud of de huidige stand van zaken, tot aanbiedingen en verjaardagsmails met een klein presentje. Allemaal hebben ze een functie en allemaal vereisen ze een andere aanpak.

 

Klassieke nieuwsbrief vs. ‘Marketing automation’

Het belangrijkste onderscheid wordt gemaakt tussen de klassieke nieuwsbrief en het zogenaamde ‘marketing automation’.

De nieuwsbrief is een ‘massamail’: dezelfde info wordt naar meerdere ontvangers verstuurd.

Vaak is de nieuwsbrief in meer of mindere mate informatief: nieuwe acties, update van een verbouwing van het pand etc..

De nieuwsbrief bevat vaak updates.

Marketing automation is geautomatiseerd en bevat ook dynamische content. Binnen een marketing automation tool kan de boodschap van je email worden aangepast aan de specifieke interesse die een ontvanger in het verleden aan jou kenbaar heeft gemaakt.

Voorbeeld: Als iemand in ruil voor zijn naam en e-mailadres een brochure over hardloopschoenen heeft gedownload op je website, dan ga je die persoon in de toekomst niet lastigvallen met e-mails over bergschoenen.

Bovendien kan het nog veel geavanceerder met veranderende inhoud en ook automatische verzenddata. Zo kan je gericht productaanbiedingen opsturen, of precies op iemands verjaardag een cadeautje toesturen!

Webstijl helpt je hiermee op weg: het is immers onze specialiteit.

E-mail marketing uitbesteden heeft vele voordelen: de specialisten kunnen direct aan de slag en een leercurve is niet van toepassing. Ideaal!

 

Vraag een brochure aan Lees meer over marketing automation

Waarom e-mail marketing uitbesteden?

Het uitbesteden van e-mail marketing heeft meer voordelen dan het hebben van een specialist die de kneepjes kent en het niet zelf hoeven uitvoeren van de activiteiten waardoor er meer tijd is voor andere activiteiten.

  • Hoger percentage van mensen die je e-mails openen
  • Meer mensen die vanuit je nieuwsbrief doorklikken naar je website
  • Genereer meer omzet uit je mailinglijst door informatieve berichten af te wisselen met commerciële productaanbiedingen
  • Het is in veel gevallen goedkoper: Enerzijds hoeft niemand in vaste dienst genomen te worden, wat arbeidskosten en andere investeringen met zich meebrengt.
  • Voorkom dat jouw e-mails ongeopend in de prullenbak van je klanten verdwijnen
  • Een mailinglijst opbouwen is 1. Een duurzame relatie opbouwen met je mailinglijst levert je pas echt extra omzet op.
  • Voorkom uitgaven aan verkeerd ingerichte campagnes en behaal meer omzet doordat je de ervaringen uit het verleden meeneemt als inzicht wat wel en niet werkt.

E-mail marketing uitbesteden biedt dus meerdere voordelen.

Afhangend van de situatie is er bovendien nog veel meer mogelijk. Los van onze andere online marketing diensten, is er de mogelijkheid om binnen e-mail marketing te kiezen voor uitbesteden of ondersteuning.

In het geval van uitbesteden nemen wij het volledig uit uw handen en ontzorgen wij volledig, terwijl ondersteuning ideaal is als er een marketing medewerker of team aanwezig is, die de marketing activiteiten aanstuurt.

Neem vandaag dus nog contact op!

 

Neem vrijblijvend contact op Vraag een brochure aan

Webstijl concept in 45 seconden

Meer online aanvragen =
meer bezoekers + meer conversie + actieve campagne

Genereer traffic

Meer bezoekers

2035 websites
20478+ leads gegenereerd
11 jaar | 23 medewerkers
6800 Google posities

Bezoekers worden klanten

Meer conversie

Continue marketing

Actieve campagne

Meer leads met Full Service Flex

Alle componenten voor meer leads zitten standaard in ons Full Service Flex concept, maar als de omstandigheden daarom vragen zijn ze ook los af te nemen. Wij helpen uw bedrijf groeien Wij bezorgen u meer website-aanvragen met ons online-marketing totaalconcept!

Uw groeikansen analyseren Over FSFL

Wat is uw uitdaging?

Wissel eens van gedachten met onze online marketeer Willem

Vraag een gratis brainstorm van 10 minuten aan:


U stelt vragen Wij bedenken mogelijkheden Zonder verplichtingen

  • We nemen contact op, om de brainstorm te plannen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Zonder verplichtingen, gratis
Left Menu Icon