Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Wat is het voordeel van social advertising t.o.v. Google Adwords?

Wat is het voordeel van social advertising t.o.v. Google Adwords?

Social advertising heeft niet specifiek één voordeel ten opzichte van Google Adwords. Het kunnen er wel meer zijn. Want ja, met social advertising kunt u campagnes voeren tegen lagere kosten per klik (CPC) dan bij Adwords. Een ander groot voordeel is dat de segmentatiemogelijkheden zeer uitgebreid zijn. Zo kunt u een hele specifieke doelgroep bereiken op het moment dat u wilt. Met de informatie die voor deze doelgroep relevant is. Een voorbeeld: vrouwen tussen de 35 en 60 jaar, woonachtig in de provincie Utrecht, hbo-geschoold en met grote interesse in koken. Met diepe targetting maakt u een campagne relevant en dus vergroot u de kans op hogere conversie. Dus ook dat voordeel nemen we mee in het rijtje! Wilt u weten hoe u met social advertising de conversie kunt verhogen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Bekijk ons concept

Starten met social advertising

U heeft interesse om te gaan adverteren op social media. Maar waar moet u beginnen? Social advertising begint zoals met alle vormen van marketing met gedegen research. Onderzoek naar de doelgroep. Wie zijn uw potentiële klanten en waar bevinden zij zich online? En minstens zo belangrijk, waar heeft de doelgroep behoefte aan? Welke informatie, service, product, dienst of oplossing kunt u ze bieden als oplossing voor hun probleem of invulling van de behoefte? Voor social advertising zoekt u uit op welke social media kanalen de doelgroep zich bevindt. Dit kunnen wij natuurlijk ook samen met u doen! Want social media uitbesteden doet u met gemak bij Webstijl.

Platforms voor social advertising

Misschien een open deur! Maar ja, wij ademen natuurlijk online marketing. Voor u is het misschien wat minder vanzelfsprekend. Daarom nog even de platforms op een rijtje. U kunt bij Webstijl kiezen om uw bedrijf, product of dienst te promoten met:

  • Facebook advertising
  • LinkedIn advertising
  • Twitter advertising
  • Instagram advertising

Wat levert social advertising op?

Voor ieder type bedrijf en product kunnen wij advertentiecampagnes op social media ontwikkelen en uitvoeren. Met social advertising kunt u een boost geven aan een campagne of andere marketingactiviteiten. Iedere campagne (fase) heeft een eigen doelstelling en social advertising kan hieraan bijdragen. Denk aan de volgende campagnedoelstellingen:

Zakelijk social media

  • Meer bezoekers op de website
  • Naamsbekendheid/brand awareness verhogen
  • Het genereren van meer likes of volgers
  • Het promoten van een evenement
  • Verkopen realiseren
  • Leads genereren
  • Engagement creëren

Samen met u maken wij een volledig social advertising plan op maat en helpen u op deze manier uw doelstellingen te realiseren!

Campagnemanagement: meten en bijsturen!

Bij social advertising is campagnemanagement van groot belang. Dit betekent dat de inzet van social advertenties goed wordt gemonitord en bijgestuurd. Het is niet altijd even goed te voorspellen hoe bepaalde advertenties lopen. Het is vooral een kwestie van testen, meten en aanpassen als de resultaten tegenvallen. Bij social advertising is dit makkelijk en snel te doen. Campagnemanagement kunt u uiteraard ook aan Webstijl overlaten. Wij zorgen voor een continu proces van meten, bijsturen en aanpassen. Alles voor een optimaal resultaat van uw social advertising campagne!

Brochure aanvragen

facebook share
Left Menu Icon