Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Nieuwe klanten benaderen online & offline

Nieuwe klanten benaderen online & offline

Hoe kan ik nieuwe klanten benaderen online?

Het benaderen van nieuwe klanten kan op verschillende manieren en kan zowel offline als online.

Elke organisatie heeft namelijk haar eigen specifieke doelgroep.

Hierdoor zijn er diverse wijze van benadering die kunnen worden toegepast gebaseerd op uw organisatie.

Of het nu om een grote of kleine organisatie gaat, het is belangrijk dat u nieuwe klanten blijft werven en hiervoor de juiste marketingtool kiest.

Om de juiste marketingtool te kiezen kunt u kijken naar uw mogelijkheden en dit zelf beslissen, maar u kunt u ook laten adviseren door diverse marketingbedrijven die u hierbij kunnen helpen.

 

Waarom zijn klanten bij jouw bedrijf aan het juiste adres?

Breng in kaart wat uw sterke kanten zijn. Ook wel USP’s genoemd (Unique Selling Points)

Waarom moeten klanten bij u kopen en niet bij de concurrent?

Wat kunt u ze meer geven dan al die anderen?

Weet wat u onderscheidt en speel hierop in.

Uw sterke kanten kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Uw snelle service zijn wanneer u producten via een webshop verkoopt
  • Het persoonlijke contact met de klanten wat zo’n fijn gevoel geeft.

Als u een duidelijk beeld heeft van wat bij u zo prettig is heeft u al een manier om nieuwe klanten positief te benaderen.

Nu u weet wat uw sterke punten zijn binnen uw organisatie is het belangrijk dat u uw markt in kaart brengt.

  • Welke potentiële klanten hebben plezier van uw aanbod?
  • Voert u vooral business to business uit (B2B) of juist ‘business to consumer’ (B2C)?

Wanneer u hier een onderscheidt in maakt is het belangrijker dat u nog verder gaat segmenteren.

Zijn vooral mannen of juist vrouwen geïnteresseerd in uw product of dienst of misschien heeft u wel verschillende producten of diensten voor beiden. Zorg dan dat u uw campagne alsnog onderscheidt en dus twee verschillende campagnes uitvoert.

Een duidelijk beeld van uw doelgroep geeft weer hoe u deze het best kunt bereiken.

U heeft nu een duidelijk beeld van de doelgroep en wat uw USP’s zijn, dus waarom deze doelgroep bij u het product of de dienst zou moeten aanschaffen.

 

Wat voer ik hierna uit om nieuwe klanten te benaderen?

Kijk in uw kring of er potentiële klanten te benaderen zijn.

Wellicht heeft u diverse klanten die al eens wat bij u hebben gekocht. Kom bijvoorbeeld met leuke acties voor ‘trouwe’ klanten en zet ze aan om nog eens wat bij u te kopen.

U kunt naar netwerkbijeenkomsten, congressen of vakbeurzen gaan om een kopje koffie te drinken met… en neem altijd uw visitekaartjes mee om uw gegevens achter te laten.

Wanneer potentiële klanten het een prettig gesprek vonden of een prachtige presentatie is het mogelijk dat ze contact met u opnemen.

Ook kunt u er voor kiezen om achter gegevens te komen van uw doelgroep. U kunt deze personen dan benaderen door e-mail of telefonisch contact. Denk er wel aan dat dit een van de moeilijkste manieren is, omdat personen er vaak niet op zitten te wachten.

 

Wat is een makkelijke manier voor mij om nieuwe klanten te benaderen middels online marketing?

Een van de makkelijkste manieren is het toepassen van zoekmachine marketing.

Een goede zichtbaarheid in de zoekmachines helpt u beter vindbaar te worden via Google.

Een onderdeel van zoekmachine marketing is SEO (Search Engine Optimization).

Als u een vraag heeft, dan tikt u vaak een vraag of zoekterm in via Google. Vervolgens presenteert Google 3 advertenties (vaak zichtbaar bovenin) en 10 organische / onbetaalde zoekresultaten.

Met SEO optimaliseren we uw website dusdanig dat deze zichtbaar wordt wanneer mensen zoeken naar de voor u belangrijkste termen rondom uw business.

Wanneer consumenten uw website gemakkelijk kunnen vinden in de zoekmachines, dan is de kans dat ze uw website aanklikken in Google groot en zal de kans groot zijn dat ze met u in zee gaan voor een mogelijke opdracht of offerte.

Daarnaast kunt u er voor kiezen om gebruik te maken van SEA (Search Engine Advertising). Dit is het tegen betaling plaatsen van een advertentie boven de organische onbetaalde zoekresultaten.

 

SEO of SEA laten uitvoeren door een ervaren partij

Beide zoekmachine marketing opties zoals hierboven beschreven kunt u laten uitvoeren door een online marketingbureau. Deze experts gaan voor u aan de slag om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen.

Zij gaan kijken naar de kansen in de markt en spelen hier continu op in.

Uiteraard staan wij ook graag voor u klaar om u een goede positie op internet te geven, waardoor u nieuwe klanten krijgt.

U kunt vrijblijvend contact met ons opnemen voor vragen en advies via:

☎  0172-236655

 

Gratis vindbaarheid scan Contact

facebook share

Lees verder op Forwardmarketing.nl

Webstijl is nu Forward Marketing

Meer lezen over SEO, SEA, Social Media, conversie, leads en webdesign?

Bekijk forwardmarketing.nl

Left Menu Icon