Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Conversie verhogen webshop

Conversie verhogen webshop

Ik wil mijn conversie verhogen in mijn webshop..

U heeft een webshop, maar haalt hier nog niet voldoende conversie uit. Uiteraard willen we allemaal zo veel mogelijk verkopen en een zo hoog mogelijke omzet. Echter verkoopt een product zichzelf niet.

Om daadwerkelijk die bestelling, offerte aanvraag of contact moment te krijgen gaat er een geheel proces aan vooraf. Om daadwerkelijk de conversie te krijgen die u verwacht zou u aan de slag moeten gaan met conversie optimalisatie.

Om makkelijk te beginnen gaat u in de schoenen van de bezoeker staan en kijkt door zijn ogen naar uw webshop. Wat valt er erg op of wat zou er eigenlijk op moeten vallen, mist er iets of is de drempel naar de conversie heel lastig, kan de bezoeker gemakkelijk bij het product komen dat hij zoekt? Dit zijn allemaal punten die u in eerste instantie bekijkt en op in kan spelen.

Een bezoeker komt op uw website en dient direct te weten waar hij is en hoe hij zijn bestelling moet plaatsen. Tevens moet hij er gelijk van overtuigd zijn waarom er bij uw webshop gekocht moet worden, wat maakt uw webshop zo uniek en moet hij bij u zijn bestelling plaatsen?

Zorg dat de bezoeker overtuigd is en geprikkeld wordt om direct over te gaan tot actie!

Voldoet uw website (nog) niet aan deze aspecten, dan is het inderdaad tijd om de conversie van uw webshop te verhogen.

Hoe kan ik de conversie verhogen in mijn webshop?

Om daadwerkelijk de conversie te verhogen in uw webshop is het van belang dat de bezoeker zo snel mogelijk kan vinden waar hij naar op zoek is. Houdt de weg naar de kassa dan ook zo kort mogelijk en beperkt het aantal klikken. Wanneer er meerdere klikken zullen zijn, wordt de kans dat de bezoeker afhaakt groter.

Een zoekmachine in uw webshop zal de bezoeker snel bij het juiste product brengen. Een zoekoptie is dan ook een uitstekende manier om snel conversie te krijgen. De bezoeker typt in wat hij zoekt, komt bij het product en hoeft alleen nog maar de actie tot het bestellen te nemen.

Uiteraard zijn er enorm veel tips die kunnen helpen om de conversie te verhogen in uw webshop, zo kunt u bijvoorbeeld denken aan:

  • Gratis verzenden & retourneren

De bezoeker wil vaak zo weinig mogelijk betalen voor het product. Wanneer er nog eens kosten bij komen om de bestelling thuis te krijgen, denkt de bezoeker dat hij deze net zo goed in de winkel kan kopen.

  • Snelle levering van bestellingen

Zorg dat de bestelling binnen een aantal uur op locatie van de klant is. Wanneer de bezoeker van uw webshop ziet dat het product binnen no-time in huis is, zal deze eerder overgaan tot aankoop. Is de levertijd een week of langer, dan is de kans dat de bezoeker afhaakt erg groot.

De bezoeker wil het product op dat moment hebben en wil er niet nog lang op wachten.

  • Plaats uw USP’s duidelijk in beeld

De bezoeker moet gelijk op de hoogte zijn waarom hij bij u zijn product moet kopen. Plaats daarom uw unieke punten duidelijk in een oogopslag in beeld, zodat de bezoeker enthousiast wordt om bij u het gewenste product te kopen.

  • Meldt u aan op Sociale Media

Sociale media is uitermate geschikt om een relatie op te bouwen met klanten. Hierdoor krijgt u sneller contact met klanten en bouwt een relatie op met klanten. Tevens wordt u door middel van Social Media ook nog eens sneller vindbaar in de zoekmachines.

  • Houd contact met de klant

Om klanten te behouden en er daadwerkelijk een vaste klant van te maken is het belangrijk dat u aandacht besteedt aan de klant. Vaste klanten zullen meerdere keren een aankoop doen in uw webshop. Hierdoor zal uw conversie verhoogd worden. Voer nazorg uit en toon interesse. Een tevreden klant zal namelijk snel nogmaals een bestelling doen.

Wat kan ik nog meer doen voor het verhogen van mijn conversie in mijn webshop?

Is uw webshop al goed vindbaar in de zoekmachine? Heeft u specifieke woorden waar u op gevonden wilt worden? Neem eens een kijkje in Google en typ deze woorden in om te kijken of u daar goed vindbaar op bent.

De meeste zoekers bekijken de eerste twee pagina’s in Google en haken daarna af. Bent u al vindbaar op de eerste twee pagina’s? Is dit niet het geval? Zorg dan dat u uw webshop optimaliseert op de zoekwoorden die voor u van toepassing zijn.

Door een goede vindbaarheid in de zoekmachine zal het aantal bezoekers op uw website toenemen en zal de conversie stijgen.

Heeft u pagina’s op uw website waar geen producten worden weergegeven? Zorg dan dat er op deze pagina’s links en/of buttons aanwezig zijn, waardoor de lezer direct in actie over gaat en bij het juiste product terecht komt.

Weet u niet of uw webshop een echte “trechter” vormt naar conversie?

Dan staat Webstijl graag voor u klaar om u hierin te ondersteunen. U kunt vrijblijvend contact met ons opnemen voor vragen en advies via: 0172-236655

Vraag de brochure aan Contact

facebook share
Left Menu Icon