Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Afbeelding extensies in Google Ads

Afbeelding extensies in Google Ads

Het 1e kwartaal is nog niet ten einde en toch wist Google al een aantal updates uit te rollen die menig harten van adverteerders en online specialisten sneller deed bonken. In dit artikel vertellen we je over de beeldextensies waarvan de beta versie momenteel wordt uitgerold.

Hoe krijg je afbeelding extensies in Google Ads?

Momenteel zijn de beeldextensies nog niet voor iedereen beschikbaar. Dat betekent dat het nog niet voor iedereen mogelijk is om deze advertenties te maken.

Je kunt op de volgende manier kijken of je al toegang hebt tot dit type extensie:

  • Klik in je advertentieaccount op ‘advertenties en extensies’
  • Klik vervolgens bovenin op ‘extensies’

Als je de afbeelding extensies kunt maken, dan krijg je direct de volgende melding te zien:

google-image-extensions-create
melding om Google afbeelding extensies aan te maken in Google Ads

 

De afbeelding die vervolgens wordt gepresenteerd in de advertentie wordt door Google automatisch uit de landingspagina gehaald, die je hebt gecreëerd voor deze advertentie.

Google vraagt vervolgens of je de rechten beheert voor de afbeeldingen die je gebruikt hebt op de landingspagina en deze rechten dien je ook te verifiëren in je Google Ads account.

 

Beeldextensies uitbreiding op reeds bestaande extensies

Tekstadvertenties konden  al worden uitgebreid met extensies als:

  • Telefoonnummers
  • Prijzen
  • Productinfo
  • Locatie

Alle bovengenoemde extensies gelden als tekstuele aanvulling op een tekstadvertentie. Maart 2020 zal de boeken in gaan als de maand waarin we dus  ook afbeeldingen als extensie kunnen gaan toevoegen aan advertenties.

Beeldextensies worden, as we speak, uitgerold onder Engelstalige advertenties. Het grote voordeel van deze beeldextensies is uiteraard het onderscheidende, opvallende karakter van deze advertenties.

Daarnaast wordt het voor de bezoeker direct duidelijk wat de bezoeker staat te wachten op de landingspagina.

Het gewenste effect?

  • Kwaliteitsscores door het dak (dat is de verwachting / wens natuurlijk!)
  • Dalende kosten per klik (klant blij, jij blij!)
  • Stijgende CTR’s (Click Through Rates) – Niet zaligmakend wel fijn natuurlijk!

 

Nederland wacht in spanning af hoe de beta versie straks ook zijn weg vindt in de Nederlandse zoekmachines. Geduld is een schone zaak, maar daarna krijgen we er hopelijk een hoop nieuwe klanten voor terug.

Bericht categorieën: SEA
facebook share
Left Menu Icon