Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Wat zijn ‘Google Posts’ en hoe voeg je deze toe in ‘Google Mijn Bedrijf’?

Wat zijn ‘Google Posts’ en hoe voeg je deze toe in ‘Google Mijn Bedrijf’?

Wat zijn ‘Google Posts’?

Google Posts is een functionaliteit binnen ‘Google Mijn Bedrijf’, waarmee je tijdelijk content of miniblogs (7 dagen beschikbaar) kunt publiceren via je profiel binnen Google Mijn Bedrijf.

Wanneer iemand op zoek is naar een product of dienst bij je in de buurt, vergroot je de kans dat je met deze content zichtbaar bent binnen Google als deze aansluit op de zoekopdracht van die persoon.

Wanneer je op een Google Post klikt wordt je direct doorverwezen naar de website van het bedrijf die de ‘Google Posts’ heeft gemaakt.

google posts binnen google mijn bedrijf
google posts binnen google mijn bedrijf

We bieden dit artikel in twee vormen aan:

  • In videovorm. Lekker ‘hands on’ en praktisch!
  • In geschreven tekst.

De tekst loopt verder onder de video!

 

‘Google Posts’ maken, hoe doe je dat?

Het maken en plaatsen van een ‘Google Post’ is erg eenvoudig. Binnen een paar minuten kun je ervoor zorgen dat je post terug te vinden is in Google.

  • Bepaal eerst het doel van je post die je wilt maken
    Voordat je begint met het maken van Google Posts moet je goed nadenken wat het doel is van je post.- Wil je, je naamsbekendheid vergroten op lokaal niveau?
    – Wil je bezoekers naar je website krijgen?
    – Wil je dat mensen formulieren invullen op je website? (leads verzamelen)
    – Wil je meer bezoekers aantrekken via events? Google geeft je een paar honderd woorden om je post te maken. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende call to action buttons die je onder je post toevoegt, om zo je doel te bereiken.
  • Login via je Google Mijn Bedrijf (GMB) account
inloggen via google mijn bedrijf
inloggen via google mijn bedrijf

 

Stuur mij meer tips!

 

In je account zie je aan de linkerkant de term ‘Posts’ staan. Klik hierop en klik vervolgens op de button rechtsonder bij de oranje pijl (*foto 2) om een post te maken.

(*foto 1)

google posts binnen het menu van google mijn bedrijf
google posts binnen het menu van google mijn bedrijf

 

(*foto 2: buttons om ‘Google Posts’ mee te maken!)

buttons om google posts toe te voegen binnen google mijn bedrijf
buttons om google posts toe te voegen binnen google mijn bedrijf

 

  • Upload een foto die de aandacht trekt
    Een foto die de aandacht trekt zorgt voor een hogere betrokkenheid. Google stelt voor om heldere foto’s te gebruiken, die kleurrijk zijn en goed passen.
  • Schrijf een aantrekkelijke omschrijving van je post
    Je kunt maximaal 1500 tekens gebruiken. Dus niet 1500 woorden. Ook de spaties worden hierin mee gerekend. Omschrijf je event of aanbieding zorgvuldig en helder.
  • Als je een ‘Event’ als post toevoegt, voeg dan ook een titel van je evenement toe incl. start-en eindtijden. Titels mogen maximaal 58 karakters hebben.
  • Voeg een call to action toe. Hierbij kun je kiezen uit verschillende mogelijkheden: 
soorten call to actions om toe te voegen aan Google Posts
soorten call to actions om toe te voegen aan Google Posts

 

  • Zet je ‘Google Posts’ online
    Voordat je, je post live zet, kijk dan altijd even of alles goed staat, zoals je wilt dat het staat. Klik vervolgens op publiceren en je Google Post zal worden opgenomen in het kader van Google Mijn Bedrijf. Nadat de post live staat, zal deze 7 dagen beschikbaar blijven voor de bezoekers. Na 7 dagen kun je deze posts altijd weer opnieuw publiceren als je dit wilt. Blijf voor variatie zorgen is ons advies!

 

Stuur mij meer tips!

 

 

Bericht categorieën: SEO
facebook share
Left Menu Icon