Meer bezoekers naar je website en meer leads genereren
- Krijg je te weinig bezoekers op je website?
- Of heb je wel bezoekers maar blijven je mailbox en/of winkelmandje leeg?
Hoog tijd om online meer leads te gaan genereren!
Webstijl regelt voor een vast bedrag per maand je volledige 360° mix online marketing mix met daarin de focus op:
- Optimale online zichtbaarheid
- Websitebeheer.
- Waardevolle bezoekers en potentiële klanten die naar je website komen
Zodat al je online activiteiten elkaar versterken en leiden tot meer bezoekers.
Wij gaan gericht op zoek naar de behoefte van de bezoeker en sluiten de webpagina’s hier zo goed mogelijk op aan.
Resultaat is een bezoeker die vindt waar hij of zij naar op zoek is via bijvoorbeeld Google.
Bezoekers willen een gebruiksvriendelijke website, waar ze geruisloos van A naar B kunnen gaan, zonder dat ze zich gaan irriteren aan een website.
Wij focussen ons met name op:
- Goede vindbaarheid in de zoekmachines (SEO + SEA)
- UX design (gebruiksvriendelijke website)
- Websitesnelheid (de bezoeker moet snel antwoord krijgen op zijn/haar vraag)
Op welke manieren kun je leads genereren online?
Vergeet even 2 tellen het product of de dienst die je verkoopt.
Zelfs al zou je het beste product of de beste dienst ter wereld aanbieden, dan nog is dit gedoemd te mislukken als niemand van je product af weet.
Het is heel simpel. Het bedrijf dat de meeste waardevolle leads genereert wint. Punt.
Meer leads = Meer omzet
Meer omzet = Meer winst
Hoog tijd dus om je mee te nemen in de manieren om meer leads te gaan genereren met je website.
-
Optimaliseer je website voor conversie:
Al je online leadgeneratie-inspanningen moeten starten bij je website. Het is niet goed om verkeer naar je site te genereren – of je dit nu via Google, sociale media of mond-tot-mondreclame is – als je bezoekers besluiten om te vertrekken zonder actie te ondernemen, zijn al je inspanningen voor niets geweest. Belangrijk dus dat je individuen weet te overtuigen en weet te activeren. Het verkrijgen van contactgegevens van een bezoeker is een mooie eerste stap. Je hebt iets tastbaars waar je de bezoeker op kunt bereiken per mail, wanneer jij dit wil.- Hoe je naam en emailadressen verzameld? ‘Lead Magnets’
-
Weggevers & een Quiz in laten vullen online:
Een giveaway of quiz kan in korte tijd een hoop e-mailadressen en sociale leads opleveren.
-
Zoek het gesprek op online met je klant:
Direct klantcontact mag hoog op het lijstje wat betreft prioriteit. Veel bedrijven kiezen ervoor om een FAQ gedeelte op te nemen op de website, om zo de klant tegemoet te komen in de vragen die hij of zij heeft. Toch zijn er manieren om dit contact te intensiveren (livechat, fora, helpcentrum). Belangrijk dat er medewerkers zijn die direct antwoord kunnen geven op de website zodra er een vraag vanuit de bezoeker komt. Mee betrokken klanten leiden tot betere mond-op-mond reclame en meer nieuwe leads.
-
Informatieve inhoud ontwikkelen en optimaliseren:
Het valt niet te ontkennen dat content een belangrijke bron van websiteverkeer is – dit kan leiden tot meer leads, maar het moet wel dusdanig informatief zijn dat het jouw doelgroep ook aanspreekt. Unieke content van hoogwaardige kwaliteit is essentieel om te laten zien dat jij de autoriteit bent waar ze kunnen aankloppen.
-
Zet LinkedIN in voor nieuwe klanten:
Zoals we allemaal weten is LinkedIn een social media platform die zich richt op de zakelijke kant. Laat hier nu net ook jouw klanten zitten. Het kan een geweldig platform zijn om nieuwe klanten naar uw bedrijf te dirigeren. LinkedIn stelt gebruikers in staat om content te publiceren voor iedere doelgroep. Daarnaast kun je ook producten toevoegen binnen LinkedIN.
- Deel video’s op YouTube:
YouTube
is niet alleen een video-hosting service, het is een enorme zoekmachine. Het is populairder dan elk ander social media platform zoals Facebook, Twitter, Instagram enz. In vergelijking met andere social media platformen blijft alle content de je maakt daar heel lang staan. Een mooi kanaal dus voor het versturen van verwijzingsverkeer op de lange termijn. Dit platform stelt je in staat om jouw eigen kanaal te creëren en te onderhouden waar je video’s kunt delen over onderwerpen, gebeurtenissen en andere zaken. Hiermee kun je, je onderscheiden van je concurrenten en meer leads genereren.
-
Optimaliseer je website voor longtail zoekwoorden:
Longtail zoekwoorden zijn zoekwoorden die uit 3 of meer woorden bestaan. Deze zoekwoorden zijn heel specifiek en hebben vaak ook een lager maandelijks zoekvolume. Als je vooraf goed onderzoek doet naar deze zoekwoorden, dan kunnen hier ook mooie kansen uitkomen waar je relatief snel op kunt scoren.
- Analyseer met een analysetool, hoe bezoekers jouw website doorlopen
Sommige leads doorlopen je salesfunnel vlekkeloos. Bij andere bezoekers gaat dit proces een stuk langzamer. Die doen eerst een micro conversie in de vorm van het downloaden van een whitepaper. Vervolgens krijgen ze in de marketing automation flow meer waardevolle informatie, om vervolgens alsnog klant te worden bij je.
Voordat een bezoeker klant wordt, doorloopt hij of zij verschillende stappen die je kunt analyseren met heatmaps en/of scroll gedrag analyses. Door elke stap in je funnel te analyseren en te verbeteren krijg je uiteindelijk ook meer klanten.