Klikken, klikken, niet kopen?

Leadgeneratie met Webstijl!

Hoe zou je het vinden als je mailbox zich vult met nieuwe leads en potentiële klanten? ’s Ochtends vroeg je mailbox openen en weer een reeks ingevulde formulieren en offertes tegenkomen van leads die hun vertrouwen in jouw bedrijf uitspreken.

Nog mooier wordt het als deze leads klanten worden en vervolgens online van de daken schreeuwen hoe goed jouw service(s) is/zijn, middels een 5-sterren review. Klanten worden ambassadeurs en nieuwe klanten blijven zich aanmelden.

Dat zou prachtig zijn nietwaar?

Als het andere bedrijven lukt, dan moet dat bij jouw bedrijf net zo goed lukken!

 



website traffic

Krijgt jouw website wel bezoekers maar geen aanvragen?

Helaas ziet jouw situatie met de website er nu ongeveer zo uit:

❌ Jouw website krijgt wel wat bezoekers, maar aanvragen blijven uit!

❌ Jouw website is nauwelijks terug te vinden in de zoekresultaten van Google

❌ Concurrenten zijn wel online zichtbaar en dat knaagt aan je.

 

Momenteel haal je niet het maximale resultaat uit je website en dat terwijl je wel de mogelijkheden van online marketing ziet. Het ontbreekt echter aan specifieke kennis van online marketing.

De oplossing is gelukkig dichterbij dan je denkt!

Verderop in dit artikel vertellen we wat het geheim is van websites die leads genereren in veelvoud en daarmee hun omzet soms zelf zien verdrievoudigen, zoals de cijfers hieronder van een van onze klanten laten zien!

stijging van het aantal conversies van een klant van Webstijl

Wat is een lead?

Een lead is een bezoeker die op wat voor manier dan ook interesse toont in de diensten of services van een bedrijf online.

Leads komen in contact met een bedrijf nadat ze bijvoorbeeld:

  • Een formulier hebben ingevuld op een website.
  • Zich hebben ingeschreven voor een nieuwsbrief
  • Zich hebben aangemeld voor de testversie van een nieuwe tool

Dit is dus anders dan dat iemand jou random belt, nadat ze je contactgegevens hebben aangekocht.

Stel dat je een formulier hebt ingevuld op een website om meer informatie te ontvangen over het inrichten van je achtertuin. Een paar dagen later krijg je een mailtje van datzelfde bedrijf met de vraag of ze je nog verder kunnen helpen met het geven van tips of andere waardevolle informatie.

Deze manier van benaderen voelt een stuk minder vervelend, dan dat iemand koud de telefoon oppakt en vertelt waarom hun bedrijf het beste is.

Je hebt al een bepaalde interesse getoond en die interesses wordt op een waardevolle, laagdrempelige manier opgevolgd door het bedrijf waar je , je contactgegevens hebt achtergelaten.

De informatie die het bedrijf van jou ontvangt, geeft het bedrijf de mogelijkheid om jou persoonlijk te benaderen en jouw problemen op een goede manier op te volgen / op te lossen, zonder dat het voor jou als ontvanger vervelend aanvoelt.

Leads zijn een belangrijke puzzelstuk in het grote geheel, waarbij een bezoeker een klant wordt. Niet alle leads hebben evenveel waarde. Leads worden op verschillende manieren gekwalificeerd. Sommige leads zitten nog in de oriëntatiefase. Andere leads daarentegen bevinden zich verderop in de aankoopcyclus en zitten dichter tegen een sale aan.

Verschillende soorten online leads

Koude leads

Een koude lead is nog niet bekend met uw bedrijf. Benadering komt eigenlijk neer op koud acquisitie.

Er is geen hulpvraag en het initiatief voor het contact komt dus bij u vandaan (Attention). Dit is bijvoorbeeld de doelgroep die je bereikt met social advertising.

Warme leads

Het verschil met een warme lead is dat deze al wel kennis gemaakt heeft met uw bedrijf en is zelfs geïnteresseerd (Interest). Denk bijvoorbeeld aan de abonnees op uw digitale nieuwsbrieven.

Wordt er doorgeklikt dan kunt u onderzoeken of er sprake is van verlangen. Dan is de lead niet alleen meer warm, maar is het een zogeheten Marketing Qualified Lead.

Marketing Qualified Leads

Een Marketing Qualified Lead (MQL) heeft concrete interesse in uw bedrijf, dienst of product. Er is dus een grote kans dat deze lead ook daadwerkelijk klant wordt. Hoe weet je dit dan?

Nou, deze lead heeft bijvoorbeeld een brochureaanvraag gedaan of u deelt kennis op uw website met een whitepaper en die is gedownload (Desire). Een MQL is klaar om overgedragen te worden aan Sales voor de opvolging.

Sales Qualified Leads

Als Sales deze lead benaderd dan start als het ware het verkoopproces. Hier wordt duidelijk of een lead klant wordt of dat het traject hier eindigt.

Het is in ieder geval het moment voor Sales om de lead als nieuwe klant binnen te halen (Action). Onderschat hierbij niet de kracht van de persoonlijke en telefonische benadering. Een goede voorbereiding en sterke timing is hierbij ook van groot belang!

Zie je dit wel zitten, een goedgevulde mailbox? Op structurele basis?

 

Brochure aanvragen

Waarom heb je leadgeneratie nodig?

Als een bezoeker interesse toont in jouw product of dienst, dan is de overstap van bezoeker naar klant heel natuurlijk.

Als we kijken naar de plaats van leads genereren in de totale inbound marketing strategie, dan vinden we leadgeneratie terug in de 2e fase van het inbound traject.

  1. Allereerst moet je ervoor zorgen dat je website bezoekers aantrekt
  2. Als je websitebezoekers aantrekt wil je dat deze bezoekers leads worden (marketing of sales qualified leads)

 

Het aantrekken van de bezoekers in stap 1 kun je doen via:

  • Blogartikelen
  • Zoekwoorden te gebruiken in je blogartikelen die overeenkomen met waar de bezoekers naar op zoek zijn
  • Social media berichten plaatsen met daarin een link naar je website

Voor het converteren van de bezoekers (stap 2) heb je de volgende onderdelen nodig:

  • Formulieren waar bezoekers hun persoonsgegevens kunnen achterlaten
  • Call to action button, om de bezoekers actie te laten ondernemen
  • Landingspagina’s, waar bezoekers op kunnen ‘landen’ als ze op zoek zijn naar een product,dienst of antwoord op hun vraag

 

Hoe ziet een leadgeneratie proces eruit?

  1. Een bezoeker komt jouw bedrijf tegen online via een marketing kanaal dat je inzet. Bijv: social media, blogartikel, of hij vindt je website in Google.
  2. Vervolgens klikt de bezoeker op een ‘call to action’ button in je artikel, social media post of elders op de website
  3. Na de klik op de button landt je op een landingspagina. Dit is een pagina die als doel heeft om de bezoeker, middels een formulier, om te zetten in een lead.
  4. In ruil voor de contactgegevens die de bezoeker invult, krijgt de bezoeker een document naar wens ervoor terug. Dit kan een whitepaper, checklist, offerte etc.. zijn.

 

Optimaal rendement met effectieve online leadgeneratie

Met Full Service Flex Lease bieden wij een totaaloplossing voor uw online marketing.

Onze specialisten zorgen dat uw website:

✅ Goed gevonden wordt.

✅ Dat bezoekers op een optimaal ingerichte landingspagina binnenkomen.

✅ Dat ze snel verder klikken door conversiegerichte teksten en overtuigende ‘call-to-action buttons’.

Het resultaat?

Nieuwe klanten, opdrachten en bestellingen.

Dat is effectieve lead generatie!

Het genereren van meer leads is allesbehalve een kortlopende eenmalige campagne.

Het is een continue proces en moet structureel aangepakt worden om blijvend resultaat te geven.

Met onze Full Service Flex aanpak least u in feite een complete online marketing afdeling.

U heeft altijd de beschikking over specialistische kennis, ervaring en talent. Met ons online concept en onze proactieve benadering zorgt ervoor dat u zich volledig kunt richten op uw core business en uw nieuwe klanten!

U kunt zelf ook al stappen zetten om meer leads te genereren!

Hoe dan?

Download de onderstaande 30 gratis tips om meer leads te genereren met uw website en gebruik deze als springplank naar meer online omzet!

 

30 Gratis Tips

meer bezoekers en leads naar uw website

Webstijl concept in 45 seconden

Meer online aanvragen =
meer bezoekers + meer conversie + actieve campagne

Genereer traffic

Meer bezoekers

2035 websites
20478+ leads gegenereerd
11 jaar | 23 medewerkers
6800 Google posities

Bezoekers worden klanten

Meer conversie

Continue marketing

Actieve campagne

Meer leads met Full Service Flex

Alle componenten voor meer leads zitten standaard in ons Full Service Flex concept, maar als de omstandigheden daarom vragen zijn ze ook los af te nemen. Wij helpen uw bedrijf groeien Wij bezorgen u meer website-aanvragen met ons online-marketing totaalconcept!

Uw groeikansen analyseren Over FSFL

Wat is uw uitdaging?

Wissel eens van gedachten met onze online marketeer Willem

Vraag een gratis brainstorm van 10 minuten aan:


U stelt vragen Wij bedenken mogelijkheden Zonder verplichtingen

  • We nemen contact op, om de brainstorm te plannen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Zonder verplichtingen, gratis
Left Menu Icon