Hoe zou je het vinden als je mailbox zich vult met nieuwe leads en potentiële klanten? ’s Ochtends vroeg je mailbox openen en weer een reeks ingevulde formulieren en offertes tegenkomen van leads die hun vertrouwen in jouw bedrijf uitspreken.
Nog mooier wordt het als deze leads klanten worden en vervolgens online van de daken schreeuwen hoe goed jouw service(s) is/zijn, middels een 5-sterren review. Klanten worden ambassadeurs en nieuwe klanten blijven zich aanmelden.
Dat zou prachtig zijn nietwaar?
Als het andere bedrijven lukt, dan moet dat bij jouw bedrijf net zo goed lukken!
Helaas ziet jouw situatie met de website er nu ongeveer zo uit:
❌ Jouw website krijgt wel wat bezoekers, maar aanvragen blijven uit!
❌ Jouw website is nauwelijks terug te vinden in de zoekresultaten van Google
❌ Concurrenten zijn wel online zichtbaar en dat knaagt aan je.
Momenteel haal je niet het maximale resultaat uit je website en dat terwijl je wel de mogelijkheden van online marketing ziet. Het ontbreekt echter aan specifieke kennis van online marketing.
De oplossing is gelukkig dichterbij dan je denkt!
Verderop in dit artikel vertellen we wat het geheim is van websites die leads genereren in veelvoud en daarmee hun omzet soms zelf zien verdrievoudigen, zoals de cijfers hieronder van een van onze klanten laten zien!
Een lead is een bezoeker die op wat voor manier dan ook interesse toont in de diensten of services van een bedrijf online.
Leads komen in contact met een bedrijf nadat ze bijvoorbeeld:
Dit is dus anders dan dat iemand jou random belt, nadat ze je contactgegevens hebben aangekocht.
Stel dat je een formulier hebt ingevuld op een website om meer informatie te ontvangen over het inrichten van je achtertuin. Een paar dagen later krijg je een mailtje van datzelfde bedrijf met de vraag of ze je nog verder kunnen helpen met het geven van tips of andere waardevolle informatie.
Deze manier van benaderen voelt een stuk minder vervelend, dan dat iemand koud de telefoon oppakt en vertelt waarom hun bedrijf het beste is.
Je hebt al een bepaalde interesse getoond en die interesses wordt op een waardevolle, laagdrempelige manier opgevolgd door het bedrijf waar je , je contactgegevens hebt achtergelaten.
De informatie die het bedrijf van jou ontvangt, geeft het bedrijf de mogelijkheid om jou persoonlijk te benaderen en jouw problemen op een goede manier op te volgen / op te lossen, zonder dat het voor jou als ontvanger vervelend aanvoelt.
Leads zijn een belangrijke puzzelstuk in het grote geheel, waarbij een bezoeker een klant wordt. Niet alle leads hebben evenveel waarde. Leads worden op verschillende manieren gekwalificeerd. Sommige leads zitten nog in de oriëntatiefase. Andere leads daarentegen bevinden zich verderop in de aankoopcyclus en zitten dichter tegen een sale aan.
Een koude lead is nog niet bekend met uw bedrijf. Benadering komt eigenlijk neer op koud acquisitie.
Er is geen hulpvraag en het initiatief voor het contact komt dus bij u vandaan (Attention). Dit is bijvoorbeeld de doelgroep die je bereikt met social advertising.
Het verschil met een warme lead is dat deze al wel kennis gemaakt heeft met uw bedrijf en is zelfs geïnteresseerd (Interest). Denk bijvoorbeeld aan de abonnees op uw digitale nieuwsbrieven.
Wordt er doorgeklikt dan kunt u onderzoeken of er sprake is van verlangen. Dan is de lead niet alleen meer warm, maar is het een zogeheten Marketing Qualified Lead.
Een Marketing Qualified Lead (MQL) heeft concrete interesse in uw bedrijf, dienst of product. Er is dus een grote kans dat deze lead ook daadwerkelijk klant wordt. Hoe weet je dit dan?
Nou, deze lead heeft bijvoorbeeld een brochureaanvraag gedaan of u deelt kennis op uw website met een whitepaper en die is gedownload (Desire). Een MQL is klaar om overgedragen te worden aan Sales voor de opvolging.
Als Sales deze lead benaderd dan start als het ware het verkoopproces. Hier wordt duidelijk of een lead klant wordt of dat het traject hier eindigt.
Het is in ieder geval het moment voor Sales om de lead als nieuwe klant binnen te halen (Action). Onderschat hierbij niet de kracht van de persoonlijke en telefonische benadering. Een goede voorbereiding en sterke timing is hierbij ook van groot belang!
Zie je dit wel zitten, een goedgevulde mailbox? Op structurele basis?
Als een bezoeker interesse toont in jouw product of dienst, dan is de overstap van bezoeker naar klant heel natuurlijk.
Als we kijken naar de plaats van leads genereren in de totale inbound marketing strategie, dan vinden we leadgeneratie terug in de 2e fase van het inbound traject.
Het aantrekken van de bezoekers in stap 1 kun je doen via:
Voor het converteren van de bezoekers (stap 2) heb je de volgende onderdelen nodig:
Met Full Service Flex Lease bieden wij een totaaloplossing voor uw online marketing.
Onze specialisten zorgen dat uw website:
✅ Goed gevonden wordt.
✅ Dat bezoekers op een optimaal ingerichte landingspagina binnenkomen.
✅ Dat ze snel verder klikken door conversiegerichte teksten en overtuigende ‘call-to-action buttons’.
Het resultaat?
Nieuwe klanten, opdrachten en bestellingen.
Dat is effectieve lead generatie!
Het genereren van meer leads is allesbehalve een kortlopende eenmalige campagne.
Het is een continue proces en moet structureel aangepakt worden om blijvend resultaat te geven.
Met onze Full Service Flex aanpak least u in feite een complete online marketing afdeling.
U heeft altijd de beschikking over specialistische kennis, ervaring en talent. Met ons online concept en onze proactieve benadering zorgt ervoor dat u zich volledig kunt richten op uw core business en uw nieuwe klanten!
U kunt zelf ook al stappen zetten om meer leads te genereren!
Hoe dan?
Download de onderstaande 30 gratis tips om meer leads te genereren met uw website en gebruik deze als springplank naar meer online omzet!
2035 websites
20478+ leads gegenereerd
11 jaar | 23 medewerkers
6800 Google posities
Alle componenten voor meer leads zitten standaard in ons Full Service Flex concept, maar als de omstandigheden daarom vragen zijn ze ook los af te nemen. Wij helpen uw bedrijf groeien Wij bezorgen u meer website-aanvragen met ons online-marketing totaalconcept!
