Algemeen en verkoop

Tel.: 0172 – 23 66 55
info@webstijl.nl

 

Service

Tel.: 0172 – 23 66 51
service@webstijl.nl

 

Administratie

Tel.: 0172 – 23 66 55
administratie@webstijl.nl

 

Webdesign

Tel.: 0172 – 23 66 56
webdesign@webstijl.nl

 

SEO/SEA

Tel.: 0172 – 23 66 53
seo@webstijl.nl

On page SEO; Wat houdt dat in?

On page SEO factoren & Off page SEO factoren

Nu je antwoorden hebt op vragen als: wat is SEO? en hoe werkt een zoekmachine?, gaan we nu kijken naar de factoren die het succes van zoekmachineoptimalisatie bepalen.

On page SEO factoren en Off page SEO factoren. Google heeft een algoritme die ze nooit prijs zullen geven. Wel zijn er een hoop factoren waarvan we weten dat deze resultaat kunnen opleveren.

Het gaat dus om een combinatie tussen zowel: ‘on-page SEO factoren’ en ‘offpage SEO factoren’. Voordat we in de materie van ‘on page’ en ‘off page’ factoren duiken willen we het eerst met je hebben over content.

Contentcreatie; Het toepassen van je zoekwoordenonderzoek

Met de content kunnen we namelijk een connectie maken met zowel Google als met de bezoekers die Google gebruiken. Hiermee geldt content dus als de basis voor een mogelijk top resultaat in Google. Het geheim van een goed presterende website ligt hem in de diversiteit van de content die je aanbiedt aan je bezoekers. Niet iedere bezoeker heeft de tijd en ruimte om lange blogs te lezen.

We zetten eerst een aantal factoren op een rij die je moet onthouden bij het toepassen van je zoekwoordenonderzoek:

  1. Groepeer je zoekwoorden die op elkaar lijken en sorteer op intentie van de bezoeker. De groepen die je maakt worden je pagina’s. Ga dus niet voor elk zoekwoord een pagina schrijven. Verwerk gerust synoniemen in 1 tekst.
  2. Analyseer de zoekresultaten in Google voor elk zoekwoord. Bekijk wat voor type content er nodig is om te ranken in de zoekmachine. Noteer in een spreadsheet:- Of de content die goed rankt vol staat met afbeeldingen of video’s
    – Gaat het om lange inhoudelijke artikels?
    – In welk format is de content geschreven? (bulletpoints, lijstjes, paragrafen)
  3. Vraag jezelf nu af of je op basis van punt 1 & 2 betere content kunt creëren. Dat wil zeggen, meer waarde kunt toevoegen dan de huidige websites in de top 3. Laat onze beginnersgids voor SEO een handvat zijn voor je om aan alle factoren te voldoen voor een goed geoptimaliseerde website.

 

Belangrijk: Wat moet je zien te voorkomen?

Jouw content op je website moet antwoord geven op vragen van je bezoekers. Op die manier kun je bezoekers door je website laten navigeren,zodat de bezoekers snappen wat het doel is van jouw website. De content op je website is niet alleen bedoeld om goed te ranken in de zoekmachine.

Ga geen content schrijven die geen of weinig waarde toevoegt. Daar zitten bezoekers niet op te wachten.

SEO technieken die niet werken:

  • Magere content schrijven. Ook wel ‘thin content’ genoemd. Wat bedoelen we daarmee? Ga niet zoals eerder al genoemd, pagina’s schrijven voor elk zoekwoord die je tegenkomt. Je ontkomt er niet aan dat je vervolgens op meerdere pagina’s een overlap krijgt in de informatie die je verwerkt op die pagina. Hiermee raken de zoekmachines het overzicht kwijt. Ze hebben zo geen idee welke content je nu eigenlijk het belangrijkste vindt. Jaren gelden werkte deze techniek nog prima, maar Google heeft niet stilgezeten en heeft hier scherp op geanticipeerd door thin content geen hoge rankings te geven met de ‘Google Panda Update’.  Liever 1 goed artikel dus, dan 5 zesjes!
  • Dubbele content schrijven. Content binnen 1 website die grotendeels hetzelfde is zorgt voor verwarring bij Google. Als je dezelfde teksten gebruikt binnen je website en alleen een paar woorden veranderd, dan zal dit flink worden afgestraft door Google. Originaliteit wordt beloond. Houd je pagina’s dus uniek.Stel dat je wel dubbele content hebt geschreven, dan is er een mogelijkheid om tegen Google te zeggen van joh, dit is de content die je moet beoordelen in plaats van de soortgelijke variant. Dit kun je doen door een rel=canonical tag toe te voegen aan de originele pagina.
  • Cloaking. Wat je nooit moet doen is teksten verbergen voor je bezoekers. Zoekmachines zien dit wel en hier wordt je op afgestraft, met lagere rankings.
    cloaking
    voorbeeld van cloaking. robots krijgen een geoptimaliseerde seo pagina te zien en bezoekers zien een webpagina vol met spam

     

  • Overmatig gebruik van zoekwoorden (‘keyword stuffing’). Het is top als je een goed zoekwoord hebt gevonden. Alleen kijk wel uit dat je in je enthousiasme datzelfde zoekwoord niet tientallen keren verwerkt in je content. Dat leest niet lekker weg. Google vindt het niks. Bezoekers begrijpen het niet. Niemand wordt er vrolijk van.
    keyword stuffing voorbeeld
    keyword stuffing voorbeeld

     

Dit is wat je wel moet doen met je content.

Schrijf content die 10x beter is dan je concurrent!

Hoe doe je dat dan? Hieronder de stappen die je moet volgen:

  • Ga op zoek naar de zoekwoorden waar je op wilt ranken
  • Analyseer de top resultaten in Google
  • Beoordeel de kwaliteit van de pagina’s in de top 3-5
  • Schrijf content die kwalitatief beter is dan de bestaande content

Kind kan de was doen!

Google zal je rijkelijk belonen met mooie rankings. Wat je vervolgens zult zien is dat ook andere websites naar je gaan linken, omdat zij de kwaliteit van je content ook zullen waarderen.

Je zal er even je schouders onder moeten zetten, maar de beloning zal er ook naar zijn.

Er is geen aantal woorden die bepaald of jij hoog zult ranken. Sommige zoekwoorden zullen het beste antwoord geven in 400 woorden, daar waar anderen 5000 woorden op papier zetten voor die felbegeerde 1e positie in Google.

 

Ga niet het wiel opnieuw uitvinden. Je kunt jezelf een hoop tijd besparen door te kijken welke content op je website al bezoekers trekt. Het optimaliseren van deze pagina’s zal leiden tot meer bezoekers en mogelijk dus ook meer klanten en omzet.

 

NAP: Belangrijk voor bedrijven die zich richten op klanten uit de directe omgeving!

NAP staat voor (Name, Adress, Phone Number). Vermeld deze consistent op je website. Deze informatie zien we vaak terug onderaan in de footer van een website.

Voorbeeld van NAP gegevens op een website:

NAP gegevens in de footer van de webstijl website
NAP gegevens in de footer van de webstijl website

 

NAP gegevens kun je ook markeren met gestructureerde local business schema. Dit onderwerp zal in een later hoofdstuk worden benoemd.

Heeft jouw bedrijf meerdere fysieke locaties?

Dan doe je er verstandig aan om meerdere locatiepagina’s te maken op je website. En onthoud. Elke pagina dient van unieke content te worden voorzien. Dus niet alleen de plaatsnamen aanpassen.

 

Lokale, nationale, internationale SEO

Niet ieder bedrijf wil lokaal gevonden worden (Lokale SEO). Er zijn genoeg bedrijven die Nederland willen veroveren (Nationale SEO) of ook in andere landen voet aan wal willen krijgen (Internationale SEO).

Daar waar een plaatselijke zich richt op lokale SEO, daar maakt het voor Webstijl bijvoorbeeld niet uit als klanten uit heel Nederland komen (Nationale SEO). Kijken we nog een stap verder, dan zul je zien dat bedrijven als Niks, afijn, je begrijpt dat die internationaal gezien willen worden!

 

Andere on page seo factoren die jouw pagina’s nodig hebben:

Om de zoekmachines nog beter te laten begrijpen waar jouw 10x content over gaat, zijn er nog een aantal elementen die je als SEO specialist kunt/moet optimaliseren op je pagina, om een pagina goed te laten ranken in Google.

We zetten ze hieronder voor je op een rij:

  • Je belangrijkste zoekwoord vooraan in de titel van je pagina. Een van de belangrijkste on page SEO factoren.
    zoekwoord vooraan in de titel van je pagina
    zoekwoord vooraan in de titel van je pagina

     

  • Verwerk je zoekwoord in je H1 koptekstBinnen WordPress wordt dit automatisch voor je gedaan, wanneer je de paginatitel toevoegt die je hierboven ziet staan op de afbeelding.
  • Verwerk je zoekwoord in de URL van je pagina

    zoekwoord in de URL verwerkt
    zoekwoord in de URL verwerkt
  • Maak de lengte van je URL niet te lang? Een kortere URL geeft duidelijkheid voor bezoekers en voor zoekmachines
    ? Kortere URL’s maken dat de sitemap sneller kan worden gecrawld door robots
  • Verwerk je belangrijkste zoekwoord in je meta description
    zoekwoord verwerkt in de meta description
    zoekwoord verwerkt in de meta description

     

  • Optimaliseer de gebruiksvriendelijkheid van je paginaDe inhoud van de content die je schrijft dient gebruiksvriendelijk te zijn voor je bezoekers. De lay-out van je pagina en de manier waarop je pagina is opgezet bepaalt voor een groot deel ook de gebruiksvriendelijkheid van je pagina.? Zorg voor overzichtelijke kopteksten
    ? Maak gebruik van afbeeldingen
    ? Deel je content op in paragrafen. Zo blijft de content ook op mobiel prettig leesbaar met spaties voor de nodige adempauze.
    ? Gebruik bulletpoints
  • Schrijf unieke contentVoorkom dat je dubbele content schrijft. Zoekmachines willen unieke content presenteren aan de eindgebruiker. Doe je dit niet, dan kun je niet rekenen op optimale rankings.
  • Je content moet makkelijk leesbaar zijn voor iedereen
    Dat wil zeggen dat je content behapbaar moet zijn. Daarnaast doe je er altijd goed aan om de pagina aan het einde van de rit altijd nog te controleren op spelling en grammatica.
  • Verwerk je zoekwoord in de eerste 50-100 woorden
    primaire zoekwoord verwerkt in de eerste 50-100 woorden
    primaire zoekwoord verwerkt in de eerste 50-100 woorden

     

  • Maak gebruik van H2 kopteksten voor je subkoppen
    Als je een tekst schrijft, dan wil je deze zo opdelen dat zowel je bezoekers als ook Google je teksten goed begrijpt. Door subkoppen toe te voegen geef je de bezoeker adempauze en informeer je, je bezoekers over de inhoud van de pagina.
  • Verwerk LSI zoekwoorden (synoniemen) in je content
    Door synoniemen toe te voegen in je teksten, geef je de pagina context. Woorden en zinnen die zijn gerelateerd aan je belangrijkste zoekwoord maken ook dat de pagina goed kan gaan ranken op meerdere zoekwoorden.Om je een voorbeeld te geven. Stel dat je belangrijkste zoekterm ‘SEO’ is, dan kun je in de tekst de volgende synoniemen toevoegen:➡ Zoekmachineoptimalisatie
    ➡ Vindbaarheid in Google
    ➡ Onbetaalde zoekresultatenMet deze synoniemen geef je context aan de lezers en aan Google. Hiermee kun je dus ook je SEO resultaten een boost geven met gerelateerde zoekwoorden.
  • Verwerk externe links in je pagina
    Met het toevoegen van externe links naar andermans website geef je aan dat je er alles aan doet om de pagina de autoriteit te geven, die de bezoeker alle informatie geeft waarnaar hij of zij op zoek is.
  • Verwerk interne links in je teksten
  • Zorg dat je links ook werken en niet naar een 404-pagina verwijzen
  • Optimaliseer je alt tags voor je afbeeldingenWanneer je binnen WordPress met een rechter muisklik op de afbeelding klikt, dan krijg je onderstaande melding te zien. In het vak: ‘attribuut afbeeldingstitel’ vul je de omschrijving in van wat er op de afbeelding te zien is.

    attribuut afbeeldingstitel (alt tag) in WordPress
    attribuut afbeeldingstitel (alt tag) in WordPress
  • Maak je website responsive voor mobiele gebruikers
  • Zorg dat je een snelle website hebt
  • Zorg voor een veilige HTTPS omgeving (veilige website)
  • Optimaliseer voor ‘dwell time’
  • Schrijf langere content
  • Gebruik meerder soorten media in je content (afbeeldingen, video etc..)
  • Houd je content ‘fris’ / up to date
  • Zorg dat je spelling en grammatica op orde is

 

Gevonden worden op het internet met een online marketing campagne

Gevonden worden op internet is werk voor specialisten.

Een online marketingbureau kan er met een campagne op maat voor zorgen dat u dié mensen bereikt die voor u belangrijk zijn. Dankzij SEO optimalisatie zal uw website op relevante zoektermen hoger gepositioneerd worden in Google.

Uw eerder slecht bereikbare onderneming staat ineens vele posities hoger in Google. Dit levert al snel nieuwe bezoekers, en wellicht zelfs nieuwe klanten op!

 

Het concept

Webstijl concept in 45 seconden

Online leads en sales

Alles onder één dak met de focus op meer leads en online aanvragen.

Proactief

Wij maken samen met u een online-marketingplan voor de komende 12 maanden.

Uw eigen online-marketing afdeling

U beschikt over een eigen online-marketingafdeling voor de kosten van ¼ FTE.

Optimale flexibiliteit

Switch tussen de in te zetten traffic-kanalen. SEO, SEA, social-advertising, bannering, enz….

 

Online leadgeneratie in één totaalconcept

Bekijk concept

Meer cases van klanten

Bekijk meer werk van Webstijl

Meer cases

Webstijl is nu Forward Marketing bekijk Forwardmarketing.nl

Wat is uw uitdaging?

Wissel eens van gedachten met onze online marketeer Willem

Vraag een gratis brainstorm van 10 minuten aan:


U stelt vragen Wij bedenken mogelijkheden Zonder verplichtingen

  • We nemen contact op, om de brainstorm te plannen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Zonder verplichtingen, gratis
Left Menu Icon