Google Ads uitbesteden aan een SEA specialist 

“Als mijn baas nu aan mij zou vragen hoe onze Google advertenties presteren, dan sta ik met mijn mond vol tanden!”

Het waren precies deze woorden die een klant naar ons uitsprak in het 1e gesprek dat we met hem hadden. Er werd wel geld uitgegeven aan Google advertenties, maar wat er precies mee gebeurde vond hij lastig om uit te leggen. Ze hadden in het verleden wel gehoord over de mogelijkheden van Google Ads, maar bij het inrichten van de campagnes, advertentiegroepen en advertenties, raakte ze het spoor compleet bijster.

Als je ergens geld in stopt, dan wil je daar meer voor terug. Wat veel bedrijven en ondernemers nu vooral doen is Google geld geven en daar onder de streep bijna niks aan over houden. Met als gevolg dat een bedrijf of ondernemer roept: “Adverteren in Google werkt voor ons niet!”

Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Webstijl helpt je met het inrichten, opzetten en draaien van SEA-campagnes. Bij ons kun je, je SEA uitbesteden en tegelijkertijd er geld aan over houden. Met Google advertenties kun je een 1e positie verkrijgen in de zoekmachine voor jouw bedrijf in Google, daarnaast kun je naamsbekendheid creëren met displaycampagnes, kun je jouw producten verkopen via Google Shopping en ben je zichtbaar op platformen zoals Google Maps. Ons team aan SEA-experts helpt jouw bedrijf graag aan een toppositie in Google! Lees hier over de voordelen van Search Engine Advertising en het uitbesteden ervan.



Adverteren in Google uitbesteden aan specialisten

Het is heel begrijpelijk dat je als bedrijf twijfelt over het maken van deze keuze. Je wilt als bedrijf namelijk snel groeien en tegelijkertijd wil je die groei realiseren door zo min mogelijk kosten te maken via de hulp van externe bedrijven.

Je wilt de controle behouden. Toch is het uitbesteden van een kanaal waar je zelf twijfels bij hebt een juiste keuze.

Stel jezelf de volgende vraag:

‘Als jouw management je nu zou vragen hoeveel de advertenties in Google het bedrijf opleveren, kun je hier dan een sterk en goed onderbouwd antwoord op geven?’

Als het antwoord ja is, dan heb je dit artikel niet nodig om te lezen. Als het antwoord ‘mwah’ is of nee, dan is het logisch dat je opzoekt bent naar iemand die je kan helpen bij het maken van de juiste keuzes binnen het adverteren binnen Google.

Of je nu wel of niet tevreden bent over je prestaties binnen Google Ads, in dit artikel gaan we je een aantal tips geven waarmee jouw reputatie als online marketeer of als bedrijf intact blijft.

 

Kies de juiste Google Ads specialist om je te begeleiden

Je wilt groei realiseren door SEA (Google advertenties) in te zetten. Als je de Google advertenties wilt laten opzetten door een ander, dan wil je maar 1 ding en dat is dat die ervaren partij zorgt voor meer omzet en meer klanten die gerealiseerd worden via de advertenties in Google.

  • Belangrijk dat je een partij vindt die ervaring heeft met Google advertenties binnen de sectoren waar jij je in bevindt
  • Zorg dat de partij waarmee je gaat samenwerken ook de ervaring heeft met bedrijven die even groot of groter zijn dan jouw bedrijf. Het scheelt nogal of iemand advertenties maakt voor start-ups of voor gevestigde bedrijven
  • Kunnen de bureau’s die je benaderd alle tijd vrij maken voor jouw bedrijf om je omzetten en klanten aantallen naar het volgende niveau te tillen?

Belangrijk dat jouw proces parallel loopt aan het proces van je Google Ads partner

Het is erg belangrijk dat het proces en de strategieën die worden uitgevoerd door je samenwerkingspartner overeenkomen met hoe jij het ideale plaatje voor je ziet.

  • De manier van rapporteren
  • De strategische benadering om succes te behalen
  • De manier van communiceren

moeten allemaal in lijn liggen met wat jij als bedrijf prettig vindt en graag wilt horen.

 

Zorg dat je, je verwachtingen scherp stelt

Voordat je, je advertenties uitbesteedt aan experts is het belangrijk dat je, je verwachtingen vroegtijdig kenbaar maakt. Ben je vaag in het begin met je doelstellingen, dan kun je halverwege het proces nooit met zekerheid zeggen of je met elkaar lekker op weg bent.

Campagnedoelen opstellen is daarom een must. Maak je doelstellingen meetbaar en tijdsgebonden.

 

Waarom SEA uitbesteden?

Google Ads (voorheen Google Adwords) is het advertentieprogramma van Google. Bedrijven kunnen hier advertenties plaatsen en campagnes draaien, om zo de doelgroep te bereiken en te laten converteren. Google geeft de advertenties boven de organische (gratis) zoekresultaten weer. Doordat de advertenties steeds meer op de organische zoekresultaten (gaan) lijken, groeide het aantal mensen dat op Google Ads advertenties klikt de afgelopen jaren aanzienlijk.

SEA is erg veelzijdig. Zo kan Google uw advertenties weergeven in Google Zoeken, op populaire websites, in Google Shopping, in Google Maps en ga zo maar door. Daarnaast kunt u SEA inzetten voor verschillende doeleinden, denk aan het genereren van:

  • Naamsbekendheid
  • Leads
  • Conversies

Het grote voordeel van online adverteren, is dat het gelijk meetbaar is. Als beheerder zie je direct hoe vaak de advertentie getoond en aangeklikt wordt, evenals hoe vaak het tot een conversie of verkoop leidt. Dit heeft als grote voordeel dat het gelijk inzichtelijk is hoeveel elke uitgegeven Euro vervolgens weer oplevert. Door continu bij te sturen en te optimaliseren, is SEA al vaak heel effectief en efficiënt gebleken. SEA uitbesteden heeft als voordeel dat een ervaren marketeer er bovenop zit, wat in de regel meer conversies tegen een lagere prijs oplevert.

 

Maak een afspraak

SEA uitbesteden aan ervaren experts zonder de controle te verliezen

Webstijl heeft een team met SEA-expert voor u klaarstaan. Zij helpen u de advertentiedoelgroep scherp te krijgen, onderzoeken de voor u interessante zoekwoorden en ontwerpen de advertenties. Zij monitoren de campagne nauwkeurig en sturen deze bij, zodat bezoekers zoveel mogelijk converteren.

De juiste doelgroep kiezen, de juiste zoekwoorden instellen en een relevante tekst schrijven is van groot belang wanneer u adverteert via Goolge Ads. Google scoort u namelijk op de relevantie van uw advertentie (kwaliteitsscore) en bepaalt aan de hand hiervan op welke positie uw advertentie komt en hoeveel u per klik betaalt. Daarnaast is het monitoren en bijsturen van de campagne bepalend voor het aantal conversies dat u behaalt.

Dit alles vergt de nodige expertise en tijd. Door SEA uit te besteden aan een team vol SEA-experts heeft u hier geen omkijken meer naar, terwijl uw bedrijf een toppositie aanneemt in Google Zoeken.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

 

Vraag een brochure aan

leads2

Webstijl concept in 45 seconden

Meer online aanvragen =
meer bezoekers + meer conversie + actieve campagne

Genereer traffic

Meer bezoekers

2035 websites
20478+ leads gegenereerd
11 jaar | 23 medewerkers
6800 Google posities

Bezoekers worden klanten

Meer conversie

Continue marketing

Actieve campagne

Meer leads met Full Service Flex

Alle componenten voor meer leads zitten standaard in ons Full Service Flex concept, maar als de omstandigheden daarom vragen zijn ze ook los af te nemen. Wij helpen uw bedrijf groeien Wij bezorgen u meer website-aanvragen met ons online-marketing totaalconcept!

Uw groeikansen analyseren Over FSFL

Wat is uw uitdaging?

Wissel eens van gedachten met onze online marketeers.

Vraag een gratis brainstorm van 10 minuten aan:


U stelt vragen Wij bedenken mogelijkheden Zonder verplichtingen

  • We nemen contact op, om de brainstorm te plannen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Zonder verplichtingen, gratis
Left Menu Icon