Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Wij stellen u voor: Wouter!

Wij stellen u voor: Wouter!

Hoe ben je bij Webstijl terecht gekomen?

“Dat is eigenlijk een best lang verhaal. De oudere klanten zullen me misschien nog wel herkennen, want ik heb hier (ondertussen 5 jaar geleden) mijn MBO-opleiding afgerond. Na een stageperiode van 6 maanden ben ik daarna doorgestroomd naar het HBO, opleiding Communication & Multimedia Design aan de Haagse Hogeschool. Toen ik 4 jaar later zoekende was naar een afstudeerstage ben ik weer door Webstijl benaderd om terug te komen. Blijkbaar had ik een goede indruk achter gelaten! Ondertussen is ook mijn afstudeerstage succesvol afgerond en kreeg ik een vaste baan aangeboden. Een prachtige kans in een groeiend bedrijf.”

Wat vind je leuk aan werken bij Webstijl?

“Met name in mijn functie, als verantwoordelijke voor de serviceafdeling is geen dag hetzelfde. Elke dag komen er weer nieuwe dingen op mijn pad. Soms moeilijk, maar gelukkig staan we hier allemaal voor elkaar klaar om de klant zo goed mogelijk te kunnen helpen. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen specialisme, waardoor je altijd goed kunt sparren als je behoefte hebt aan extra inzicht. Zo leer je ook gelijk weer van elkaar. Daarnaast zijn de lijntjes lekker kort, waardoor we vaak snel kunnen schakelen. En ook buiten werktijden kunnen we het binnen het team goed met elkaar vinden.”

Wat is je beste inzicht m.b.t. online marketing sinds je bij Webstijl werkt?

“Meer nadenken over de customer journey van een website. Wat wij steeds meer terugzien in de trends van de afgelopen maanden is dat het steeds belangrijker wordt om vanuit de gebruiker een website te ontwikkelen. Soms is dat best moeilijk, omdat je eerst moet achterhalen wie de gebruiker nou precies is. Maar als je dat eenmaal goed in je hoofd hebt kun je samen met bepaalde vastgestelde design principes een heel doordachte website neerzetten. Als dit lukt en we na de livegang in de statistieken terugzien dat dit heeft gewerkt, dan kan mijn dag niet meer stuk.”

Wat hoop je hier nog verder te ontwikkelen?

“Ik pak alles aan wat ik aan kan pakken. Op deze manier ontwikkel ik op een breed vlak basiskennis. Dat komt ook binnen Webstijl goed van pas. Daarnaast zou ik als vervolg op mijn opleiding graag meer in de psychologie van webdesign willen duiken. Gedurende mijn opleiding vond ik neuromarketing al een heel interessant vak. De manier waarop men kijkt en denkt beïnvloedt ons al heel erg bij de interactie met een website. In de avonduren doe ik graag wat zelfstudie. Deze kennis probeer ik elke dag weer toe te passen in mijn werkzaamheden.”

Heb je een bijnaam van je collega’s?

“Haha, nee niet echt. Vaak gewoon Wouter of Wout. Ik had vroeger bij mijn andere werkgever wel een paar bijnamen maar die hou ik voor mezelf. Anders gaan ze me hier ook zo noemen ;-).”

Wat zijn je hobby’s?

“Ik kijk veel voetbal. Voor een goede wedstrijd blijf ik graag thuis. Daarnaast ben ik een (speciaal)bier liefhebber en doe ik, mits het lekker weer is, aan hardlopen. Oh ja… Ik hou me natuurlijk ook veel bezig met computers, internet en gadgets. Maar dat is een inkoppertje!”

Heb je nog een slimme tip voor de lezers van de nieuwsbrief?

“Zorg voor een consistente opmaak bij de invulling van pagina’s. Steeds dezelfde kopjes (H-tags) gebruiken, even veel witruimte tussen alinea’s en elementen één opmaak (conversie)knop gebruiken. Wat ik veel terugzie is dat websites die niet consistent zijn ingevuld vaak rommelig over komen. Dan jeuken mijn handen om dat soort dingen even recht te zetten. Advies nodig? Dan kunt u altijd mailen naar service@webstijl.nl.”

Vrijblijvend contact en advies

facebook share
Left Menu Icon