Kennisblog

Deel dit bericht

facebook share

Waarom SEO zo belangrijk is: 9 redenen op een rij!

Waarom SEO zo belangrijk is: 9 redenen op een rij!

Veel merken en bedrijven weten (of denken te weten) dat SEO nodig is om beter zichtbaar te zijn online. Daarnaast begrijpen ze ook heel goed wat de mogelijke voordelen zijn van SEO.

Goed uitgevoerde SEO activiteiten zullen zeker ook de overall vindbaarheid van uw website verbeteren. De vraag is nu welke waarde SEO werkzaamheden nog meer kunnen toevoegen. Waarom is SEO zo belangrijk?

In dit artikel leggen we je precies uit op basis van welke redenen je moet kiezen om SEO in te zetten voor jouw bedrijf, ongeacht in welke sector uw bedrijf te vinden is en ongeacht de grootte van uw bedrijf.

 

  • Organisch verkeer is vaak de belangrijkste bron websitebezoekers die naar uw website komt.
    Organisch, onbetaald verkeer dat via een zoekresultaat  is vaak een van de belangrijkste factoren voor het succes van een website. Daarnaast is het organische verkeer een goed begin van de marketing funnel die uiteindelijk kan leiden tot een conversie.

    Iedereen die toegang heeft tot het internet bezoekt dagelijks minimaal 1x de zoekmachine van Google om daar zoektermen in te vullen en antwoord te vinden op hun vragen.

    Een goede zichtbaarheid in de zoekmachine van Google zal dus altijd een positieve bijdrage bieden aan de bekendheid van uw bedrijf. Goed geoptimaliseerde SEO websites en websites die qua design goe din elkaar steken zullen deze zichtbaarheid perfect op gang brengen.
  • Een goede positionering in Google  d.m.v. SEO zorgt voor vertrouwen bij de consument
    Het doel van een SEO specialist is om een sterke fundering te leggen voor uw website, een fijne gebruikerservaring te bieden voor bezoekers en een goede vindbaarheid te realiseren in de zoekresultaten van Google. Hiermee wordt u de autoriteit binnen de branche en uw website de ‘place to go’ voor nieuwe klanten.
  • Goede SEO betekent automatisch een goede gebruiksvriendelijke website
    Iedereen wil goed gevonden worden in Google. Maar weinig mensen hebben door dat de gebruiksvriendelijkheid van een website voor de eindgebruiker een belangrijke factor is om deze posities in te nemen.

    Google snapt maar al te goed wanneer een website wel of niet gebruiksvriendelijk is voor de bezoekers. Bezoekers weten vaak heel goed wat ze willen als ze online op zoek zijn naar iets en als ze dat niet direct vinden op jouw website, dan verlaten ze jouw website ook weer met dezelfde snelheid als dat ze je gevonden hebben.

     

  • Goede lokale SEO betekent een hogere betrokkenheid van de doelgroep, meer website bezoekers en meer conversies
  • SEO beïnvloed de koopcyclus van de consument
  • Wanneer je SEO begrijpt, dan begrijp je een heel groot gedeelte van het web 
  • SEO is relatief goedkoop om toe te passen t.o.v. adverteren
  • SEO is een lange termijn strategie
  • Als je niet op de 1e pagina van Google staat is de kans op websitebezoekers erg klein

 

“Even Googlen!”

De grootste en meest bekende online zoekmachine is Google. Met meer dan 90% marktaandeel is Google zelfs tot een werkwoord verworden. Want hoe vaak zeggen we niet “Even googlen hoor!”. Als we op zoek zijn naar informatie, een product of dienst dan gebruiken we de zoekmachines.

Relevante content bieden

Google wil gebruikers een optimale ervaring bieden. Een oplossing bieden voor een probleem. Het juiste antwoord geven op de vraag. Kortom, voldoen aan de behoefte die leeft bij de gebruiker. En dat is een doel dat ieder bedrijf zou moeten nastreven.

Iemand die een zoekopdracht intypt wil resultaten naar boven krijgen die ook echt antwoord geven op de vraag. Dat is dus het nut van het toevoegen van relevante content, het bieden van toegevoegde waarde! Logisch ook… Als je zoekt naar een recept voor appeltaart dan wil je geen recept voor spaghettisaus in beeld krijgen. Oké, het kan je inspiratie geven om eens iets anders te proberen. Maar in de meeste gevallen levert het geen klik naar die betreffende website op.

 

Hoe SEO toe te passen?

  1. Grofweg kan SEO op drie verschillende manier ingezet worden. Webstijl helpt hier veel bedrijven mee met een passende strategie.
    Techniek: Zoekmachines indexeren websites door middel van ‘spiders’ (robots die het website afstruinen). Een heel technisch verhaal. Kort gezegd betekent het dat zoekmachines de pagina’s van uw website ‘lezen’ en hier een score aan geven. Deze scores bepalen de positie in de zoekresultaten.
  2. Content: Het is belangrijk de content op uw website zo strategisch mogelijk in te richten op belangrijke en relevante zoekwoorden. Hoe meer waarde uw content biedt aan de bezoeker des te hoger u in de zoekmachines verschijnt.
  3. Linkbuilding: Een gezond link profiel is ontzettend belangrijk voor uw SEO-score. Als u veel links van externe webpagina’s naar gerelateerde pagina’s op uw website heeft dan scoort u hoger in de zoekmachines. Uw website wordt letterlijk populairder zodat u beter gevonden wordt.

Aan de slag met SEO!

U kunt zelf al een hoop zelf doen om uw website op meerdere on page seo factoren te optimaliseren.

Heeft u de tijd om zich hierin te verdiepen?

Dan raden wij u aan dit zeker te doen! Het is een specialistische en vaak tijdrovende klus, maar het werpt echt haar vruchten af.

Hulp nodig?

Vraag advies aan onze online specialisten!

Vrijblijvend contact en advies Brochure aanvragen

facebook share

Lees verder op Forwardmarketing.nl

Webstijl is nu Forward Marketing

Meer lezen over SEO, SEA, Social Media, conversie, leads en webdesign?

Bekijk forwardmarketing.nl

Left Menu Icon