Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Waarom SEO nog steeds belangrijk is

Waarom SEO nog steeds belangrijk is

SEO is nog steeds een belangrijk onderdeel van online marketing. Om dit te begrijpen is het goed om te weten wat SEO nu eigenlijk precies is. Allereerst is SEO een afkorting voor Search Engine Optimization. Of in gewoon Nederlands: ‘zoekmachine optimalisatie’. SEO omvat een heel scala aan technieken om een website beter vindbaar te maken op het internet via zoekmachines.

“Even Googlen!”

De grootste en meest bekende online zoekmachine is Google. Met meer dan 90% marktaandeel is Google zelfs tot een werkwoord verworden. Want hoe vaak zeggen we niet “Even googlen hoor!”. Als we op zoek zijn naar informatie, een product of dienst dan gebruiken we de zoekmachines.

Relevante content bieden

Google wil gebruikers een optimale ervaring bieden. Een oplossing bieden voor een probleem. Het juiste antwoord geven op de vraag. Kortom, voldoen aan de behoefte die leeft bij de gebruiker. En dat is een doel dat ieder bedrijf zou moeten nastreven.

Iemand die een zoekopdracht intypt wil resultaten naar boven krijgen die ook echt antwoord geven op de vraag. Dat is dus het nut van het toevoegen van relevante content, het bieden van toegevoegde waarde! Logisch ook… Als je zoekt naar een recept voor appeltaart dan wil je geen recept voor spaghettisaus in beeld krijgen. Oké, het kan je inspiratie geven om eens iets anders te proberen. Maar in de meeste gevallen levert het geen klik naar die betreffende website op.

Hoe SEO toe te passen?

Grofweg kan SEO op drie verschillende manier ingezet worden. Webstijl helpt hier veel bedrijven mee met een passende strategie.
1. Techniek: Zoekmachines indexeren websites door middel van spiders. Een heel technisch verhaal. Kort gezegd betekent het dat zoekmachines de pagina’s van uw website ‘lezen’ en hier een score aan geven. Deze scores bepalen de positie in de zoekresultaten.
2. Content: Het is belangrijk de content op uw website zo strategisch mogelijk in te richten op belangrijke en relevante keywords. Hoe meer waarde uw content biedt aan de bezoeker des te hoger u in de zoekmachines verschijnt.
3. Linkbuilding: Een gezond linkprofiel is ontzettend belangrijk voor uw SEO-score. Als u veel links van externe webpagina’s naar gerelateerde pagina’s op uw website heeft dan scoort u hoger in de zoekmachines. Uw website wordt letterlijk populairder zodat u beter gevonden wordt.

Aan de slag met SEO!

U kunt zelf al een hoop zelf doen om uw website op SEO-gebied te optimaliseren. Heeft u de tijd om zich hierin te verdiepen? Dan raden wij u aan dit zeker te doen! Het is een specialistische en vaak tijdrovende klus, maar het werpt echt haar vruchten af. Hulp nodig? Vraag dan advies aan onze online specialisten!

In de volgende nieuwsbrieven zullen wij specifieke SEO-onderwerpen nader uitlichten. Volgende keer geven wij tips over het schrijven van optimale webteksten. Stay tuned!

Niet langer wachten en gelijk met Webstijl werken aan een optimale vindbaarheid? Neem dan contact op!

Vrijblijvend contact en adviesBrochure aanvragen

facebook share
Left Menu Icon