Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Pakkende webteksten

 Pakkende webteksten

We dompelen u onder in de wereld van SEO. Een belangrijk onderdeel hiervan is het schrijven van teksten. In dit blog geven we u graag enkele tips. Zo kunt u zelf ook aan de slag met webteksten.

Met goede webteksten:

  • Kunt u doelstellingen behalen.
  • En natuurlijk ook de doelgroep te bereiken.
  • Verbetert u de vindbaarheid in Google.
  • Realiseert u een hogere omzet.

De lezer versus Google

SEO-copywriting is het schrijven van webteksten waarbij u twee doelen dient. Ten eerste wilt u natuurlijk dat u goed vindbaar bent. Het grote aanbod van websites maakt dat dit stukje online marketing strategisch aangepakt moet worden. Werk met een goed doordacht contentplan. Google beloont websites die de gebruiker centraal stelt.

Dat brengt ons bij het andere doel. Goede webteksten zijn relevant en uniek. Ze voorzien de lezer in een bepaalde behoefte of helpen bij de oplossing van een probleem. Dus… omschrijf een helder doel, schrijf altijd met de lezer in het achterhoofd en zorg daarnaast dat Google blij wordt van uw webteksten!

“Wordt de lezer hiermee geholpen?

Zorg dat alles klopt

SEO is veel meer dan landingspagina’s schrijven op basis van relevante zoekwoorden. Natuurlijk is dit nog steeds een belangrijk onderdeel. Maar tekstschrijven voor zoekmachineoptimalisatie is echt een dynamischer proces. Het is zaak om de gebruiker continue relevante content te bieden. Een ideale combinatie bestaat uit goede basis content op uw website, strakke landingspagina’s voor specifieke zoekwoorden en een interessante blogmodule.

Wat tips op een rijtje

  • Maak zinnen van gemiddeld 10 woorden, dit geeft een prettig leesritme.
  • Benadruk de belangrijkste inhoud. Plaats het bovenaan en vat nog eens samen.
  • Gebruik opsommingen, mensen houden van lijstjes.
  • Wek vertrouwen en stel de lezer gerust met ‘veilige’ woorden.
  • Maak een rustige en versterkende opmaak met hoofdkop, subkoppen en voldoende witregels.
  • Less is more: schrijven = schrappen. U kunt vaak meer weghalen dan u denkt.
  • Voeg afbeeldingen toe. Het maakt teksten makkelijker leesbaar.
  • Probeer 300 woorden aan te houden, maar zorg vooral een relevante en doeltreffende tekst.
  • Vul aan met links die aansluiten op het onderwerp en die waarde toevoegen.

De laatste tip. Een inkoppertje of niet?

De laatste tip is dat u zorgt dat de teksten op uw website foutloos zijn! Voor tekstschrijvers is het inderdaad een inkoppertje. Toch gaat het nog zo vaak mis. Spel- of stijlfouten staan vaak hoog genoteerd in lijstjes met ergernissen. Het kan u zelfs klanten kosten. Zonde en een gemiste kans.

Starten met content optimalisatie

Door onze tips te volgen kunt u zelf de teksten op uw website optimaliseren. Maak van webteksten geen ondergeschoven kindje. Geef ze de aandacht die ze verdienen. Het kost wat tijd maar u krijgt er zoooo veel voor terug…

Plan de komende week een uur in om uw website eens goed te bekijken. Beantwoord onderstaande vragen en breng het volgende in kaart.

  1. Hoe is de basis content van de webpagina’s? Denk bijvoorbeeld aan productinformatie. Is deze volledig? Staan bijvoorbeeld alle eigenschappen van uw producten duidelijk vermeld op de website? Wat zijn de functies, kleuren, gebruiksaanwijzingen en maten? Heeft de bezoeker alle informatie die nodig is om te beslissen tot aankoop of aanvraag over te gaan?
  2. Wat voor vragen of welk probleem heeft de bezoeker van uw website? Wat willen ze bij u vinden En biedt u dit met de teksten? Dit betekent dat u de eigen website eens goed bekijkt vanuit het perspectief van de bezoeker.

Op basis van wat u in kaart heeft gebracht kunt u met de tips aan de slag.

Kleine stappen, groot resultaat

Het is een begin. Met kleine stappen kunt u de teksten op uw website vervolgens optimaliseren. Liever uitbesteden en grotere stappen zetten? Neem dan contact met ons op. Onze professionele copywriters helpen u graag met doeltreffende webteksten!

Vrijblijvend contact en adviesBrochure aanvragen

Bericht categorieën: SEO
facebook share
Left Menu Icon