Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Online marketeer Sander

Online marketeer Sander

Hoe ben je bij Webstijl terecht gekomen?

“Na het afronden van mijn opleiding International Communication & Media heb ik een aantal maanden gereisd door Zuid Oost-Azië. Bij terugkomst ben ik begonnen met de zoektocht naar een uitdagende functie. Ik wilde een functie waarin ik mij nog meer kon richten op online marketing. Ik ben op een gegeven moment in gesprek geraakt met Dyon en Nico. Zij hebben een intensief traineeship ingericht op het gebied van online marketing. Een mooie kans om Webstijl beter te leren kennen en mij verder te ontwikkelen als allround online marketeer.”

Wat vind je leuk aan werken bij Webstijl? 

“Diversiteit staat altijd voorop. Bij Webstijl heb ik een hoop leuke klanten die heel verschillende producten en diensten aanbieden. Het fijne hiervan is dat ik op een heel breed gebied mijn kennis van marketing, communicatie en media kan inzetten. Iedere dag weer word ik uitgedaagd om mijn skills te verbeteren. Die verschillen tussen de klanten vragen namelijk allemaal een andere benadering. Wanneer je klanten en de ambities beter leert kennen kun je je echt optimaal inzetten voor de onlinecampagne. En zo wordt je dus allround online marketeer!”

Wat is je beste inzicht sinds je bij Webstijl werkt?

“In algemene zin: het genereren van verkeer naar websites. Ik vind het mooi om te zien dat er door een goed onderbouwde keuze van bepaalde onlinekanalen meer verkeer naar websites gegenereerd wordt. En dan met name relevant verkeer met veel potentie voor de klant. Ik merk dat dit nooit één stap is, maar dat het een opvolging van meerdere stappen is. Dat vind ik het leuke aan het proces van trafficgeneratie. Je begint met het genereren van verkeer (bezoekers), je ontwikkelt deze tot relevant en specifiek bezoek en uiteindelijk laat je ze met een doordachte strategie gerichte acties uitvoeren. Zien dat het werkt en resultaat oplevert voor de klant geeft echt een kick!”

Wat hoop je hier nog verder te ontwikkelen?

“Continue ontstaan er nieuwe mogelijkheden en trends binnen de online marketing. Dat vind ik nou ook het mooie aan het werk in deze branche. Het is veelzijdig, vernieuwend en je kunt je inspanningen meetbaar maken.

Het lijkt mij leuk om meer te verdiepen in het gehele proces van oriëntatie tot “aankoop”. Dan doel ik met name op de volledigheid van het proces en hoe potentiële klanten zich bewegen en verschillende apparaten gebruiken. In andere woorden: cross-device marketing.”

Heb je een bijnaam van je collega’s?

“Is dat verstandig om hier te noemen? Haha, dat zal toch Oscar zijn…Vraag me niet waarom, dat mag de lezer zelf ontdekken.”

Wat zijn je hobby’s?

“De rode draad in mijn leven is toch wel sport. En muziek! Vanaf jongs af aan ben ik veel bezig geweest met sporten. Ik heb jarenlang door Europa gereisd voor mijn wedstrijden met schoonspringen. Ik ben gek op extreme sports zoals skateboarden, snowboarden en surfen. In mijn vakanties reis ik dan ook graag af naar de bergen om te genieten van de natuur en adrenaline. Reizen vind ik heerlijk en een paar weken golfsurfen in Bali staat dan ook zeker wel weer op de planning. Op dit moment kom ik een aantal keer per week in de sportschool en met lekker weer fiets ik zo een paar rondjes op de mountainbike.

Ik ben ook gek op muziek en bezoek dan ook vaak festivals wanneer het seizoen is aangebroken. Daarnaast ga ik graag naar bandjes in de grotere poppodia van Nederland.”

Heb je nog een slimme tip voor de lezers van de nieuwsbrief?

“Zeker! Geef eens een kijkje achter de schermen. Wie zijn jullie en wat maakt jullie uniek? Voor een websitebezoeker is het fijn om te weten met wat voor partij iemand te maken heeft. Blijf dichtbij de klant en gebruik de juiste tone of voice. Met een kijkje achter de schermen bedoel ik: laat zien dat uw bedrijf ook persoonlijkheid heeft. En straal dit uit in zowel beeld als tekst.”

facebook share