Klanten genereren door je te onderscheiden
“Die bezoekers komen wel naar m’n website, maar toch zie ik het niet terug in het aantal orders en informatie aanvragen”.
Tijd om even een stap terug te doen. Als je nu kijkt naar je product. In welk opzicht is het dan echt onderscheidend ten opzichte van je concurrenten?
Als je antwoord op deze vraag is; “Nee, mijn product is niet echt onderscheidend ten opzichte van anderen”.
- Hoe zorg jij er als ondernemer dan voor dat bezoekers bij jou je product moeten aanschaffen en niet bij je concurrent?
‘USP’s’ + ‘UBR’s’
De waarde die jij als ondernemer kunt toevoegen aan je producten is jou ‘Unique Selling Point’ (USP).
Een moderne variant van de USP is de ‘UBR (Unique Buying Reason)’.
Leuk zo’n nieuwe term, maar hoe kom ik achter deze UBR’s?
Door te denken als je klant. Welke specifieke eigenschappen van jouw product of dienst is van grote waarde voor jouw klanten?
Lang verhaal kort: ‘Ga het gesprek aan met je klant!’
Dat is de snelste manier om erachter te komen wat van grote waarde is voor jouw klanten.
Blijf als ondernemer dicht bij wat voor jou prettig voelt
Zorg dat je dichtbij jezelf blijft. Zodra je dit doet zul je zien dat dit prettig voelt en dat hier dus ook je kracht zit. Anderen hebben snel genoeg door als je benadering niet echt aanvoelt. Het meest prettige is natuurlijk als jou klanten jouw sterke punten ook waarderen en als prettig ervaren.
Ga dus ook op zoek naar meer van dit soort klanten. Grote kans dat jullie relatie een stabiele lange werk relatie zal worden.
Spreek je bezoekers aan op de manier zoals je ze ook in ‘het echte leven’ offline aanspreekt. Blijf deze manier van aanspreken consequent toepassen op je website.
Laat je bezoekers weten welke problemen je voor hen kunt oplossen. Wees trots op hetgeen wat je in het verleden voor andere klanten hebt mogen doen en deel deze resultaten dan ook op je website middels:
- Goede reviews
- Resultaten in een helder overzicht
Wat goed is, is goed en mag gedeeld worden. Je zult zien dat anderen vervolgens gaan vertellen tegen anderen hoe goed je bent en er ontstaat een sneeuwbaleffect.
“Als je er voor iedereen wilt zijn, dan ben je er eigenlijk voor niemand”. Hoe specifieker jij je niche kunt afbakenen. Hoe meer ze jou gaan zien als de autoriteit in die niche.
Het kan zomaar zijn dat er naar een jaar achterkomt dat je huidige klanten misschien niet heel erg goed bij je passen. Neem tussentijds contact met ze op en vraag heel direct waar je ze nog beter mee kunt helpen.
Tips voor het werven van nieuwe klanten
- Vraag op je bedankpagina hoe klanten bij je terecht zijn gekomen. Deze informatie geeft inzicht in de kanalen waar je wel of niet extra in kunt gaan investeren.
- Welke methodes gebruiken concurrenten om nieuwe klanten te benaderen online?
- Straal op je website uit dat ze te maken hebben met personen en ga geen saaie formele verhalen ophangen
- Wie is je doelgroep en op welke manier willen zij graag aangesproken worden?
Tijd om aandacht te besteden aan het genereren van leads. Binnen Webstijl is het verkrijgen van nieuwe klanten een 360° online marketing mix van Online zichtbaarheid creëren, Website beheer en het aantrekken van bezoekers die klanten worden, om zo waardevolle leads te genereren.
Wij zorgen voor een vast bedrag per maand dat uw online activiteiten elkaar versterken en leiden tot het optimale aantal conversies. Bent u benieuwd naar ons unieke concept en hoe wij nieuwe klanten en extra omzet genereren online?
Vraag dan vrijblijvend onze brochure aan.
Brochure Aanvragen