Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Zo maak je efficiënt gebruik van hashtags

Zo maak je efficiënt gebruik van hashtags

Of je bent er al fan van, of je moet er zo snel mogelijk fan van worden. De hashtag. (Voor degene die dus echt nog onbekend zijn met deze term: Een hashtag is een soort label, een hekje bij een social media of blogpost. En worden gebruikt om meer zichtbaarheid te creëren).

Zet je altijd maar wat #random hashtags bij je blogpost? Dan gaat daar vanaf vandaag verandering in komen. Aan het einde van dit bericht deel ik een hele #handige tip over hoe je nou de meest relevante en populaire hashtags kunt vinden. Maar eerst nog even waarom hashtags nou van zo’n groot belang (kunnen) zijn.

 

Het belang van de #hashtag

Een hashtag valt op, net als het cursief of bold maken van sommigen woorden blijft een hashtag langer hangen. Maar nog belangrijker, is dat mensen jou kunnen vinden op je hashtag. Stel je voor dat mensen jouw kledingmerk nog niet kennen, maar ze zijn wel op zoek naar een roze broek. En jij hebt toevallig een mooie foto van een roze broek uit je collectie. Dan kan jij nu ook gevonden worden met je foto via de #rozebroek.

Als je regelmatig dezelfde hashtag gebruikt, kun je zelf autoriteit op een bepaald gebied verwerven. Het strategisch gebruik maken van hashtags levert je dus nieuwe volgers op. En nog leuker… hoe meer hashtags je gebruikt, hoe groter de kans is dat je gevonden zal worden!

 

efficient gebruik van hashtags

Zo gebruik je hashtags nog efficiënter

Maar hoe vind je nou populaire, maar toch relevante hashtags die je onder je eigen foto’s of berichten kunt plaatsen? Daar heb ik nou toevallig het antwoord voor je op! De website van Display Purposes  is een enorm eenvoudige manier om relevante maar toch populaire hashtags te vinden.

De site werkt als volgt, in het zwarte blok type je een hashtag waarvan je denkt dat deze relevant is of bij jou blogbericht past. Vervolgens geeft de website meerdere hashtags die ook populair zijn, en die jij weer kunt plaatsen bij je foto of bericht.

#succes!

 

facebook share
Left Menu Icon
Assign a menu in the Left Menu options.