Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Doorbraak in Virtual Reality: bereik je klanten in de andere dimensie(s)

Doorbraak in Virtual Reality: bereik je klanten in de andere dimensie(s)

Dé Doorbraak in Virtual Reality

Adverteren in een virtual reality of augmented reality omgeving. Met behulp van social media gedrag, recente zoekopdrachten en overige browsegegevens is dat vanaf nu mogelijk. Stel u eens voor: u verkoopt keukens. Met het VR-concept kunt u uw keukens in de virtuele omgeving van uw klant plaatsen. Zij maken op een volledig nieuwe en vrijblijvende manier kennis met uw producten.

U herinnert u vast wel de Dino-actie (geheugen opfrisser) van de Albert Heijn of natuurlijk de bril van Google de “GoogleGLASS” (augmented reality). Met deze technologieën kijgt u de kans om in een nieuwe of bestaande wereld producten in 3D te aanschouwen. Het voordeel is dat je direct weet of uw product dino-bestendig is.. 😉

VR & AR wordt steeds meer een gevestigde manier van een online ervaring. Uit recent onderzoek blijkt dat VR met name wordt toegepast door sportkanalen. Omgerekend maakt ongeveer 6 van de 10 huishoudens regelmatig gebruik van een virtuele wereld met de VR-bril. Ook AR is in opkomst als u kijkt naar de Pokémon app waardoor uw kind opeens naar Kijkduin wilde. Deze werelden zijn deels nog advertentievrij, kansen te over dus! Wij bij Webstijl zien hier grote potentie en zitten reeds in de afrondende fase van ons nieuwe concepten VR-Advertising en AR-Advertising.

Het grote voordeel van deze manier van adverteren is dat uw product of dienst direct wordt gekoppeld aan de “realiteit” waar u mee geassocieerd wilt worden. Keywords zullen worden gekoppeld aan objecten en situaties (de objectas en situatas) wat uw wilt associëren aan uw productbeleving. De beleving is echt en u kan bouwen aan uw unieke value proposition en associate branding van uw product/merk en dienst.

“De wereld van conversie is continu in beweging. Nu reality gerichte advertenties zo dichtbij zijn, zijn er volop kansen om meer gericht te werk gaan voor de customer.” – Jerney

De achterliggende technologie;

Wiliam Gibson – de bedenker van cyberspace, heeft in veel manieren Webstijl geholpen aan de technologie die verantwoordelijk is voor het opzetten van deze manier van adverteren. De technologie hier achter heeft een grote associatie met epibreren wat creativiteit geeft in deze hersen processen. Deze manier van adverteren tapt direct in de prefrontale cortex. Dit deel van de hersenen wordt gezien als het meest geavanceerde deel, verantwoordelijk voor het menselijke zelfbewustzijn, cognitieve, emotionele en motivationele processen, zoals plannen, impulsbeheersing en doelgericht handelen. De conversie van deze manier van adverteren is factor 8 hoger dan alle andere manieren van online marketing. Dit komt omdat de consument niet bewust is van de “afleiders” gezien de reclame onbewust bewustzijn creëert. 

Wat zijn de stappen?
Na een uitgebreid marktonderzoek en een inventarisering van de populaire virtual reality werelden van uw klant gaan wij aan de slag met de boodschap. Dit kan in de vorm van een advertentie zijn, een animatie of een virtueel object. Juist de Situatas en objectas voor uw personas zijn cruciaal voor het succes. Zodra wij tevreden zijn met de opgenomen boodschap kunnen we deze gaan integreren in bijvoorbeeld de “grote dino” wereld. Uw product en/of advertentie wordt met behulp van 3D-technologie in gescand en virtueel geplaatst.

Ik wil graag meer weten…
VR- AR- Advertising is nu alleen nog beschikbaar als los component en is nog niet opgenomen in ons vertrouwde Full Service Flex Lease concept. Bent u geïnteresseerd en bent u benieuwd hoe Webstijl hier vorm aan geeft? Vul dan ons “ik wil meer weten over VR-Adverting formulier” in! En wij nemen dan z.s.m. contact met u op om u voor te lichten over uw VR-advertising mogelijkheden. Een unieke kans om wellicht met uw bedrijf/onderneming de markt open te breken!

Ik wil meer weten over VR-Advertising!

facebook share