Kennisblog

Whitepaper

Maak van bezoekers klanten

Download

Deel dit bericht

facebook share

Allround Daisy: online marketeer bij Webstijl

Allround Daisy: online marketeer bij Webstijl

Daisy is een gepassioneerde online marketeer die met veel liefde voor het vak en altijd met het klantbelang voorop met online marketingcampagnes bezig is. Daisy is nu ruim anderhalf jaar werkzaam bij ons en heeft zich ontpopt tot een volwaardig online marketeer. Voor verschillende klanten zet ze dagelijks de online marketing op. Inmiddels heeft ze verschillende succescases op haar naam staan. Gedreven om samen met klanten naar goede resultaten toe te werken en daarbij altijd te sturen op kwaliteit.

Hoe ben je bij Webstijl terecht gekomen?

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik gesolliciteerd via de vacaturewebsite Indeed op een traineeship Online Marketing bij Webstijl. De functie en de mogelijkheden om mijzelf te ontwikkelen sprak mij heel erg aan. De functie-inhoud was veelzijdig. En de belofte dat geen dag hetzelfde zou worden leek mij erg interessant!

Direct vanaf de start heb ik verschillende klanten onder mijn hoede gekregen. In de maanden die hierop volgden heb ik mij bekwaam gemaakt in diverse online marketingactiviteiten. Zo heb ik geleerd grondige zoekwoordanalyses (SEO) te doen, goede webteksten en blogberichten te schrijven. Maar ook op het vlak van social mediacampagnes en Google AdWords heb ik veel geleerd. Ik kan inmiddels campagnes bouwen en bijsturen. Daarbij doe ik op basis van analyse conversiegerichte aanpassingen.

Wat is je achtergrond?

Ik heb Bedrijfscommunicatie gestudeerd en communicatie is ook waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Na het afronden van mijn studie heb ik mijn weg gevonden in marketingcommunicatie en heb ik ook nog gewerkt in recruitment. Functies met veel klantcontact dus!

Wat vind je leuk aan werken bij Webstijl?

De belofte dat geen dag hetzelfde is klopt als een bus! En ook geen klantvraag of uitdaging is hetzelfde. Wat ik vooral erg leuk vind is om voor en samen met klanten bepaalde doelstellingen na te streven. Als ik zie dat door mijn online marketing inspanningen klanten meer bezoekers en meer aanvragen krijgen word ik erg enthousiast. Resultaat van je werk is simpelweg het allerleukst! Ik open de statistieken en zie stijgende lijnen, hoe cool is dat!?

Wat is je beste inzicht m.b.t. online marketing sinds je bij Webstijl werkt?

Ik kan inmiddels goed inschatten wat voor een bepaalde klant wel of misschien juist niet werkt. Ik vertrouw op mijn kennis en kan keuzes goed onderbouwen. In online marketing heb je te maken met verschillende factoren zoals concurrentie etc. Soms willen klanten bijvoorbeeld op bepaalde zoekwoorden gevonden worden maar kom ik er na onderzoek te hebben gedaan achter dat hier helemaal geen groeipotentie in zit. Het is dan nodig om de focus te verleggen en out-of-the-box te denken. Het creatief omgaan met die situatie is dan ook de uitdaging, je moet echt flexibel zijn om bij te kunnen blijven. Ik vind het superleuk om klanten met mijn expertise en kennis mee te krijgen en ook nog eens het gewenste resultaat te behalen.

Wat hoop je hier nog verder te ontwikkelen?

De wereld van online marketing verandert continu dus er blijft altijd ruimte om te ontwikkelen. Elke dag zijn er weer nieuwe ontwikkelingen! Genoeg te doen dus!

Heb je een bijnaam van je collega’s?

Pfoeee… Ik geloof dat boterkoekliefhebber wel op zijn plaats is. Ik ben in feite de grootste eter op kantoor.

Wat zijn je hobby’s?

Ik doe eigenlijk van alles, ben echt een bezige bij! Ik handbal sinds een jaartje of 3 en voor die tijd heb ik altijd paardgereden. Daarnaast ben ik gek op wintersport. Ik ski en snowboard allebei en heb nog geen winterseizoen overgeslagen. En als ik nou een klein beetje tijd over heb, dan speel ik ook nog gitaar. Maar dat is nog niet echt op een topniveau, maar ik blijf oefenen!

Heb je nog een slimme tip voor de lezers van de nieuwsbrief?

Vertel over je passie en deel dit met de wereld. Ik spreek zo veel ondernemers die met veel passie over hun bedrijf vertellen. Het valt op dat deze gedrevenheid en overtuiging online vaak niet terug te vinden is. Hier is voor veel ondernemers nog veel winst te behalen. Een ondernemer kan natuurlijk het beste vertellen over zijn passie en hoe leuk is dat voor de afnemers/klanten. Dus: content delen!

facebook share